Päevatoimetaja:
Sander Silm

FOTOD: UVICu raske sisenemine Eesti turule

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy

UVIC on eestlastele tuntud kui pelmeenitootja, kuid tegelikult on see vaid osake suurest tootevalikust. Teiste toodete sisemine turule on ettevõtele aga üsna raskeks kujunenud.

Tallinna külje all Jüris asuv sügavkülmutatud poolfabrikaatide tootmisega tegelev UVICu tehas tähistab järgmisel aastal oma 25. sünnipäeva ja on eestlaste südamesse tee leidnud peamiselt pelmeenide kaudu.

Pelmeenide tootmine saigi ettevõtte alguseks, 2006. aastal lisandusid tootevalikusse jahutatud tooted ja 2014. aasta lõpus hakati turule tooma ka veganitooteid. Sortiment on suur, kuid sellegipoolest poest neid tooteid naljalt ei leia.

UVICu peatehnoloogi Ene Puusti sõnul pidi UVIC pärast Venemaa turu sulgemist vähem tootma hakkama.

Eesti turule sisemine on olnud vaevaline. Turul on tegijaid palju ja uus tulija peab millegi poolest teistest eristuma. Seetõttu on UVIC peamise rõhu Eesti turul pannud pelmeenidele ja veganitele mõeldud toitudele. Kõige populaarsem toode on Hiina pelmeen, mida valmistab üks tööline kaheksatunnise tööpäeva jooksul tonni.

Suur osa toodangust eksporditakse ka Läti, Leedu ja Soome turule. Selleks, et Eesti inimestele end nähtavamaks teha, muutis UVIC ka eelmisel aastal enda logo.

Suurem osa toorainest pärineb Põhjamaadest, mingi osa võetakse ka Eestist. Lambaliha pärineb aga Uus-Meremaalt. Puusti sõnul käisid vahepeal läbirääkimised Saaremaa lambakasvatajatega, kuid kuna viimased ei täitnud nõudlust ära, siis tuli otsustada Uus-Meremaa kasuks. «Oleme proovinud ikka kodumaalt leida ja teha koostööd kohaliku tarbijaga, aga kohalik tooraine on kallim ja tarbija ei ole nõus kallimat hinda maksma,» põhjendab Puust.

Vaata videost, kuidas valmivad UVICu pelmeenid.

Märksõnad

Tagasi üles