Jaapani terasetootja Kobe Steeli juht Hiroya Kawasaki hoiatas, et kvaliteediskandaal süveneb tõenäoliselt nii kodu- kui välismaal ning tunnistas, et usaldus ettevõtte vastu on täielikult kadunud.
Kobe Steel: kvaliteediskandaal võib veelgi süveneda
Kawasaki ütles neljapäeval, et ettevõte on võtnud ühendust klientidega nii Jaapanis kui välismaal, sealhulgas autotootja General Motorsiga. Seejuures vabandas Kawasaki taaskord ja nentis, et usaldus ettevõtte vastu on kadunud.
Jaapani suuruselt kolmanda terasetootja juht nentis ka, et on tuvastatud veelgi kahtlasi juhtumeid ning skandaalist mõjutatud toodete arv võib veelgi tõusta. Lisaks sellele on tema sõnul võimalik, et tuvastatakse veel võltsimisi.
Kobe Steel teatas pühapäeval, et on süstemaatiliselt võltsinud oma alumiiniumi- ja vasetoodete andmeid, mida võidi tarnida ligi 200 kliendile. Ettevõtte teatel võis võltsimine alguse saada ligi kümme aastat tagasi.
Kolmapäeval teatasid Jaapani autotootjaid Nissan, Honda, Mitsubishi, Subaru ja Mazda, et ka neid on mõjutanud terasetootja toodete kvaliteediandmete võltsimine. Varasemalt teatasid sellest veel Toyota ning tööstus- ja lennundusettevõtted Mitsubishi Heavy Industries, Kawasaki Heavy Industries ja IHI.
Hitachi inseneride sõnul kasutasid Kobe Steeli alumiiniumit ka Jaapani ning Briti kiirrongid. «Kasutatud tooted vastasid ohutusnõuetele, kuid mitte nõuetele, mille osas me Kobe Steeliga kokku leppisime,» sõnas Hitachi kõneisik.
Jaapani tööstusministeerium on esitanud Kobe Steelile nõudmise teha koostööd ettevõtte klientidega, viimaks võimalikult kiiresti läbi toodete ohutuse analüüsid.
Alates pühapäevasest avaldusest on Kobe Steeli aktsia väärtus Tokyo börsil langenud ligi 40 protsendi võrra.