Juulist jõustunud aktsiisitõus tõi peaaegu kohe kaasa õlle hinnatõusu poelettidel, kuid maksuameti andmed näitavad, et seni on kauplused tegelikult hoopis juurdehindlust tõstnud ning müünud peamiselt vana hinnaga soetatud laovaru.
Kauplused kasutasid alkoholiaktsiisi tõusu juurdehindluse kergitamiseks (1)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Maksuameti andmetel oli juuli alguseks poekettidel soetatud laovaru, millest jätkuks umbes kolmeks kuuks, vahendab ERR uudised.
Maksuameti teabeosakonna juhataja Janek Leis ütles, et tegelikult on turul vana aktsiisiga õlut praegugi.
«Vaatame, et varuti kolme kuu maht, siis nii juulis kui augustis on juurde ostetud kuskil 20-30 protsenti, mis tähendab, et sellest kolmest kuust jätkub kauemaks," sõnas ta.
Konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josingu hinnangul on see, et vanad varud pandi müüki juba uue ja kõrgema hinnaga, mõistetav, sest kaupmehe eesmärk ongi võimalikult suurt kasu teenida.
Loe lähemalt ERR uudistest.