Elektrilevi pahane klient soovib teada, miks peab ta ise maksma voolumõõtja kontrollimise eest.
Lugeja küsib: mis korralagedus on Elektrilevis - voolumõõtja on nende oma, aga selle korrashoidmise eest pean maksma mina?! (7)
«Veidi aega tagasi tekkis mul kahtlus, et Elektrilevi mõõdik mõõdab elektritarbimist valesti,» kirjeldas pahane klient portaalile rus.postimees.ee «Märkasin elektritarbimise suurenemist ja seda ajal, kui kedagi kodus polnud.»
Lugeja helistas Elektrilevi klienditeenindusse palvega saata tema juurde töömees, kes voolumõõtja üle kontrolliks ja vajadusel korda teeks. Selgus aga, et selle eest peab klient ise maksma ja mitte vähe – 60 eurot. «Mind huvitab, miks see nii on? Voolumõõtja on ju nende oma, aga kontrolli eest pean mina maksma. Miks nii?»
Vastab Elektrilevi kaugoperatsioonide osakonnajuhataja Tõnis Tajur:
Kõik Elektrilevi klientidele paigaldatud elektriarvestid on enne paigaldamist läbinud põhjaliku kontrolli ning on taadeldud. Pärast arvesti paigaldamist lisatakse kaugloetavad arvestid seiramisele, mille käigus jälgitakse arvestitelt edastatud signaale. Rikkesignaalide laekumise korral teostab Elektrilevi probleemsete arvestite vahetamise omal kulul.
Kui klient leiab, et arvesti loeb tarbimist valesti ning tarbimiskoht on Elektrilevi võrgupiirkonnas, on kliendil võimalik tellida elektriarvesti kontrollimine sõltumatus akrediteeritud laboris, mis on tasuline teenus.
Elektriarvesti erakorraline kontrollimine tähendab tehniku visiiti objektile, arvesti vahetust ning rikkekahtlusega elektriarvesti kontrollimist laboris. Eelmainitud tegevustega kaasnevad Elektrilevile kulud. Kui arvesti osutub laboris töökorras olevaks, tuleb kliendil tasuda arvesti vahetamise tasu ning sellele lisandub laboris kontrollimise tasu vastavalt tegelikele kulutustele. Juhul kui elektriarvesti osutub rikkeliseks, siis kõik kulud katab Elektrilevi.