Narvale pole tuleviku seisukohalt mingeid ülesandeid seatud. Ja ilma riigi abita siin hakkama ei saa. Sillamäel on olukord teine. Seal on lõpuks ehitatud suur kaasaegne transpordisõlm koos tunneliga, mis eraldab maantee raudteest. 13 aastat tagasi tuli just Sillamäe sadam välja sellise ideega, mille riik on nüüd edukalt realiseerinud.
- Sealjuures olete ise Sillamäele investeerimisele pidurit tõmmanud. Aga kuidas käitusid teie Vene partnerid? Kas Sillamäele ikkagi tuleb uus ammoniaagi ja LNG terminal? Kas need plaanid on endiselt jõus või pandud kalevi alla?
- Kõik on endiselt jõus, aga ma ei saa seni kinnitada, et lähemas tulevikus kaks eespool nimetatud projekti käiku lastakse. Praegu ehitatakse sadamas raudteed, mis viib kaide juurde. See valmib 1. juuliks 2018. Lisaks sellele sai Sillamäe sadamas valminud konteinerterminali projekt just äsja aasta äriteo auhinna.
See on võrreldav selle mõjuga, mida avaldab Tallinnale Vanasadam ja firma Tallink oma reisi- ja kruiisilaevadega.
Kitsasrööbe avab täiendavad võimalused kaubaterminalidele jne. Kuid põhiline peaks olema lairööbe, mis tagab kaubavoo liikumise Moskvani, Kasahstanini, Vladivostokini ja Hiinani.
- Arvatakse, et Eesti on muutunud liberaalse majandusega riigist, mis on suunatud investeeringute ligimeelitamisele, projektidest sõltuvaks maaks, mis on täielikult üle võtnud ELi bürokraatliku mõtteviisi. Milleni võib see viia?
- Liberaalse majandusega on Eestis kõik normaalne. Maksusüsteem on meil korras. Olen kindel, et ka Rail Baltic avab uued võimalused.
Seesama Dubai, Singapur, Holland on ammu kogu maailmale avatud. Meie aga räägime jätkuvalt, et kõiges on süüdi Venemaa. Ehkki tegelikult on paljus süüdi ka meie poliitikud, kes keelduvad Vene partneritega kohtumast. Seni, kuni pole ametlikke kohtumisi, ei saa me kõiki võimalusi kasutada. Meil võib olla erimeelsusi, kuid neid tuleb kõigil koos arutada, mitte istuda nurgas.. Minu meelest on see lihtsalt rumal. Just normaalsete naabrisuhete puudumine avaldab täna Ida-Virumaa majandusele suurt negatiivset mõju.
Ühesõnaga, tuleb omal kulul ehitada teatrid, spordisaalid, lennujaamad ja ärikeskused. Vastasel juhul me kaotame selle regiooni.