Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Scania sai veokikartellis osalemise eest hiigeltrahvi

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager.
Euroopa Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager. Foto: AFP/SCANPIX

Euroopa Komisjon trahvis Scaniat 880 miljoni euroga, kuna see kooskõlastas oma veokihindasid 14 aastasel perioodil viie teise veokitootjaga.

Kartell, kuhu kuulusid lisaks Scaniale ka MAN, DAF, Daimer, Iveco ja Volvo/Renault, tegid lisaks veokihindadele koostööd ka uute tehnoloogiate vallas, mida oli tarvis vastamaks rangematele emissiooninõuetele. Seejuures jäeti nende tehnoloogiate hind tarbijate kanda.

Kartell kestis 1997. aastast kuni 2011. aastani, mil Euroopa Komisjon viis ettevõtetes läbi etteteatamata kontrollimise.

Mullu juulis jõudis Komisjon viie kartelli liikmega leppele, millega Scania aga ei nõustunud. Sellest tulenevalt uuris Komisjon Scania tegevusi tavalise kartelli menetluse kohaselt.

«See kartell mõjutas väga suurt osa veokiettevõtetest Euroopas, kuna Scania ja kartelliliikmed toodavad enam kui üheksa igast kümnest raskeveokist Euroopas. Need veokid moodustavad ligi kolmandiku kaupade maismaa transpordist Euroopas ja mängivad olulist rolli Euroopa majanduses,» sõnas Komisjoni konkurentsivolinik Margrethe Vestager.

«Selle asemel, et hindade osas koostööd teha, pidanuks veokitootjad üksteisega konkureerima – seda ka keskkonnaalaste parenduste vallas,» märkis Vestager.

Tagasi üles