Üleilmse avalike suhete võrgustiku Eurocom Worldwide rahvusvahelise uuringu kohaselt kontrollib 38 protsenti firmadest tööle kandideerijate profiile suhtlusvõrkudes. Firmad kasutavad Facebooki, Twitterit ja LinkedIni rohkem kui blogisid.
Facebookis võib peituda oht karjäärile
«Tööotsijaid võib ju rõõmustada, kui tulevane tööandja vaatab nende LinkedIni profiili, ent kuidas on sisuga, mis on postitatud nende Facebooki profiilile? Sotsiaalmeedia pluss ja samal ajal ka miinus on selle kättesaadavus kõigile, näiteks mõne läbupeo pildid võivad karjäärile halvasti mõjuda. Samas aga võib info inimese põnevate hobide kohta teda atraktiivsemaks muuta,» kommenteeris kommunikatsiooniettevõtte In Nomine konsultant Heikki Sal-Saller.
Eurocom Worldwide’i uuring näitas, et 38 protsenti tehnikafirmadest uurib profiile suhtlusvõrkudes, et määrata kindlaks kandidaatide sobivus töökohale. «Suhtlusvõrgud on suurepärane viis sidemete hoidmiseks ja karjäärivõimaluste loomiseks, kuid inimese professionaalse ja isikliku mina eristamine muutub järjest raskemaks,» lisas Heikki Sal-Saller.
IT-ettevõtte Logica Eesti ärijuht Andres Birnbaum ütles, et Logica on juba pikemat aega kasutanud suhtevõrgustikke oma uute töötajate, uute võtmeisikute ja äripartnerite tausta uurimiseks.
«Me kasutame neid eelkõige teada saamaks, kes on need inimesed, kes tunnevad kandideerijat ja samas kuuluvad meie tutvusringkonda. Eelkõige kommentaari saamiseks mõnelt endiselt kolleegilt, tööandjalt,» lisas Birbaum.
Igal aastal küsitleb Eurocom Worldwide ja sellesse kuuluvad PR-agentuurid tehnikafirmade liidreid ja tehnikapoole tippjuhte, et mõõta sektori professionaalide suhtumist ja vastuste usaldusväärsust. Sel aastal osales 664 vastajat. Uuring viidi läbi interneti kaudu ning andmete kogumine toimus 2011. aasta jaanuaris ja veebruaris.