Hiinast on saanud idufirmade meka

Tõnis Oja
, majandusajakirjanik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hiina rattavahetusgigant Mobike sisenes eelmisel nädalal USA turule, täpsemalt Washingtoni.
Hiina rattavahetusgigant Mobike sisenes eelmisel nädalal USA turule, täpsemalt Washingtoni. Foto: PAUL J. RICHARDS/AFP/Scanpix

Kui veel mõni aasta tagasi tähendas Hiina innovatsioon peamiselt kopeerimist ja võltsimist, siis nüüd on seal sirgumas täiesti uut tüüpi tehnoloogiaettevõtted, mis paistavad silma julguse, uuendusmeele ja globaalse mentaliteediga.

Esimesed Hiina internetifirmad võtsid üle lääneriikide ärimudelid, panid juurde mõne lisavidina, kasutasid ära maailma suurima online-kliendibaasi ning ehitasid sellele üles hiiglaslikke ärisid. Internetifirmadest Baidu, Tencent ja Alibaba said hiiglaslikud ettevõtted, mis domineerivad Hiinas internetiotsingutes, sotsiaalvõrgustikus ja e-kommertsturgudel.

Kiiresti kasvavate Hiina tehnoloogiaettevõtete uus laine on võtnud aga täiesti teise tee. Kopeerimise asemel on uue põlvkonna ettevõtjad hakanud eksperimenteerima uute ärimudelitega, luues firmasid, millel lääneriikides analooge ei ole.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles