Ekspertide kõhklused Tallinna-Helsingi tunneli äratasuvuse kohta ei heiduta mobiilimängu Angry Birds loojat Peter Vesterbackat, kes on hakanud tunneli jaoks otsima rahvusvahelist finantseerimist.
Angry Birdsi looja tahab ehitada Tallinna-Helsingi tunneli hiinlaste rahaga (4)
Vesterbacka on otsustanud ehitada merealuse tunneli puhtalt erasektori rahastusega ja ootab novembris Singapuris toimuvale idufirmade üritusele Slush saabuvat Hiina delegatsiooni, kellega alustatakse finantseerimise osas läbirääkimisi, kirjutab Helsingin Sanomat.
«Saan täpsemalt rääkida siis, kui läbirääkimised on lõppenud. Võin öelda ainult niipalju, et tunnel ehitatakse täiesti erasektori rahadega,» kommenteeris Vesterbacka. «Me ei otsi finantseerimist ei Soome ega Eesti riigilt. Samuti ei otsi me rahastust Euroopa Liidult. Enamik rahastusest tuleb Hiinast ja natukene ka Skandinaavia pensionifondidelt,» lisas Vesterbacka.
Visionäärist mehe sõnul tasub tunnel ennast majanduslikult ära 37 aastaga. Kasum tuleks peamiselt reisjate veost, kellest suure osa moodustaks nii Eestit kui Soomet korraga külastavad Hiina turistid. «Kaubavedu toimuks peamiselt öösiti,» arvas Vesterbacka. Tunnel võiks mehe hinnangul käima minna kusagil 2023. või 2024. aastal.
Hiinlastega paremini läbi saamiseks õppis Vesterbacka ära ka hiina keele. «Kui sa küsid neilt 15 miljardit, siis on parem seda teha nende enda keeles,» tunnistas ta. 85 kilomeetri pikkune tunnel läheks paar aastat tagasi tehtud hinnangutel maksma 9-13 miljardit eurot.