Kui hiinlaste Geely mullu Volvo Carsi ära ostis, oli õhus palju rahutust: mida see tehing küll Rootsi autotööstusele kaasa toob?
Rootsi usub, et Volvo on heades kätes
Möödunud on aasta ja raske on leida rootslast, kellel uute Hiina omanike kohta midagi halba öelda oleks.
Märtsis andis Volvo teada, et värbab Rootsis ja Belgias 1200 uut töötajat. Ning vaigistas muremõtted, et Geely töökohad Hiinamaale viib.
Enamiku värvatutest moodustavad insenerid Volvo kodulinnas Göteborgis, andes märku sellest, et kuigi Geely tootmisplaanid Hiinas on ambitsioonikad, jääb arendustöö enamjaolt Euroopasse.
«Siiamaani on nad teinud kõik, mida lubasid,» ütles Rootsi suurima autotööliste ametiühingu IF Metalli analüütik Aleksandar Zuza.
Ka tarnijad on rõõmsad stabiilsuse üle, mille Geely kaasa tõi – pärast ebakindlust, mis Volvos valitses siis, kui oldi veel ameeriklaste Fordi virelev tütarettevõte.
Mõned Rootsi tarnijad uurivad võimalusi oma kliendiga Hiina turule «kaasa sõita».
«Selge on see, et Volvo vajab Lääne tarnijate tuge, et Hiinas laieneda,» ütles Rootsi autoosade tootjate ametiühingu FKG juht Sven-Åke Berglie.
Volvot juhitakse kui eraldiseisvat firmat, millel on oma nõukogu ja peamiselt rootslastest koosnev juhatus. Ametiühingute sõnutsi on see parem kui Ameerika variant, mil Volvo oli väike ja sageli unarusse jäetud osa Fordist.
Teine Rootsi maailmabränd Saab seisab pärast seda, kui General Motors ta hollandlaste Spyker Carsile müüs, taas silmitsi likviidsuskriisiga.
Spyker taotleb värskeid investeeringuid Vene investorilt, kuid paljud rootslased eelistaksid Volvo kogemusele tuginedes, et appi tõttaks hiinlasest prints valgel hobusel.
Copyright The Financial Times Limited 2011.