Investeerimispanga Bernstein lennundusanalüütik Daniel Roeska ütles Financial Timesile, et odavlennufirmad opereerivad kõikides Euroopa lennujaamades väikese arvu lennukitega, mistõttu on Ryanairil vähe võimalusi lisameeskonda kasutada.
«Tegemist oli ilmselt varem tehtud otsusega ja nad olid otsustanud jätta väga väikese puhvri,» oletas Roeska.
Ryanair on 1984. aastal asutatud odavlennufirma, mille peakorter asub Dublinis. Asutajateks olid Iiri ärimehed Tony Ryan ja Christopher Ryan, kelle järgi sai ettevõte nime (mitte küll päris alguses), ja Iiri reisifirma Club Travel omanik Liam Lonegran.
Lühikese aja jooksul on vaid Waterfordi (Iirimaa) ja Londoni vahel lennanud väikesest firmast saanud üks maailma suuremaid. Eelmisel aastal oli see reisijate arvu järgi Euroopa ja rahvusvaheliste liinide reisijate järgi maailma suurim.
1997. aastal läks lennukompanii börsile ning 20 aastaga on selle käive kasvanud 231 miljonilt eurolt 6,6 miljardile. Kompanii kasum kasvas sama aja jooksul 48 miljonilt, 1,3 miljardile.
1986. aastal päästsid Ryanairi nõukogu liikmed raskusse sattunud lennufirma London European Airways, omandades 85 protsenti ettevõttest, mis lendas Brüsselisse ja Amsterdami.
Aasta hiljem palkas Tony Ryan oma isiklikuks finants- ja maksunõustajaks Michael O’Leary.
Ryanairi reisijate arv kasvas, aga ettevõte oli kahjumis, mistõttu see restruktureeriti ning London European Airways likvideeriti. Michael O’Learyle tehti ülesandeks viia lennufirma kasumisse.
O’Leary otsustas üsna kiiresti, et kasumisse jõudmise õige tee on madalad piletihinnad, lennukite suur lennusagedus, minimaalsed teenused, äriklassi ärajätmine ja ühesugune tegevusmudel kõikidele lendudele. Lennud maandusid regionaalsetele lennuväljadele, kus tasu on väiksem kui rahvusvahelistel lennuväljadel.