Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Chevy hakkab globaalbrändiks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
General Motorsi Põhja-Ameerika üksuse juht Mark Reuss eelmisel kolmapäeval 2013 Chevrolet Malibuga New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel  poseerimas.
General Motorsi Põhja-Ameerika üksuse juht Mark Reuss eelmisel kolmapäeval 2013 Chevrolet Malibuga New Yorgi rahvusvahelisel autonäitusel poseerimas. Foto: SCANPIX

Chevrolet, mis oli möödunud sajandil sisuliselt Ameerika autonduse sünonüüm, tõstetakse General Motorsis taas suure au sisse.

«Me hakkame panema palju rõhku sellele, et inimeste teadvusesse jõuaks tõsiasi: Chevy on meie globaalbränd,» ütles Financial Timesile GMi turundusjuht Joel Ewanick.

Esimeses kvartalis püstitas Chevrolet' müük maailma lõikes kõigi aegade tippmargiks 1,1 miljonit sõidukit – 71 erineva nimesildi all.

Ja kuigi Chevrolet andis GMi kogumüügist 49,7 protsenti, on ta siiani ülejäänud kolme margiga (Buick, Cadillac ja GMC) nö ühe pulga peal.

Euroopas müüb GM lisaks veel kahjumitega Opeleid, Austraalias aga autot nimega Holden.

Ewanick tuli GMi aasta tagasi, enne seda teenis ta Hyundai ja Nissani ridades.

Ta ei tahtnud eesseisvaid muutusi üksikasjalikult lahata, kuid ütles siiski, et  Chevrolet «saab pärast pikki pikki aastaid taas prominentsema koha».

«Klient ei pruugi seda märgata. Aga firmasisene kultuur muutub. GMis märkavad seda kõik,» ütles Ewanick.

Pärast 2009. aasta suvel maksumaksjate abiga pankrotist väljumist, taagaks kaelas ebameeldiv hüüdnimi «Government Motors», üritab GM rohkem rõhutada üksikuid brändinimesid.

Kuna enamike inimeste jaoks seostub Chevy nende lahmakate bensiinijoodikutest «laevadega», mida 100 aastat valmistati, pingutatakse ka selle nimel, et valikut laiendada ja geograafiliselt kaugemale sirutuda.

Käesoleva aasta avakvartalis tõusis brändi enimmüüdud mudeliks väike «globaalne» sedaan Cruze, edestades pikap Silveradot.

Igast 10 Chevrolet’st müüakse USAs vähem kui neli.

Ülekaalukalt suurimad turud on Hiina ja Brasiilia vastavalt 14 ja 13 protsendiga, järgnevad Mehhiko, Argentina, Kanada, Venemaa ja India.

Ja Opeli olemasolule vaatamata trügib GM oma Chevyt üha rohkem ka Lääne-Euroopasse.

GMi pankrotieelne juhatus otsustas ristida elektriauto Chevy Volti Euroopas Opel Amperaks. Nüüd lähevad need kaks nime omavahel otselahingusse.

Copyright The Financial Times Limited 2011.

Märksõnad

Tagasi üles