Eesti Raudtee nõukogu andis teisipäevasel koosolekul juhatusele volitused alustada Riisipere-Turba raudteelõigu väljaehitamiseks vajalike tegevustega.
Haapsaluga raudteeühenduse taastamine algabki (2)
Ettevõttel tuleb koostada ja kooskõlastada lähteülesanne ja eskiisprojekt, teostada keskkonnamõjude hindamine, ehitustehnilised uuringud ning seada Eesti Raudtee kasuks hoonestusõigus.
„Riik pani meile kohustuse ning kavatseme seda korrektselt ja kiiresti täita,“ ütles Eesti Raudtee nõukogu esimees Priit Rohumaa pressiteates. Esialgsete prognooside kohaselt võiks uus raudteelõik valmida 2019. aasta lõpus. Lõigu taastamiseks eraldas valitsus tänavu kaheksa miljonit eurot.
Riisipere-Turba vaheline 6,3 kilomeetrine lõik on esimene osa võimalikust Tallinna-Haapsalu rongiühenduse taastamisest. Majandusminister Kadri Simson on öelnud, et mõistlik on taastada raudteeühendus Haapsaluga kahes etapis – esimene on 6,3-kilomeetrine Riisipere-Turba lõik, ent Haapsaluni jääb sealt veel 46,6 kilomeetrit. Turbast edasi raudtee taastamise kohta tuleb rahastamisotsus pärast 2019. aasta valimisi.
Lisaks arutas nõukogu Eesti Raudtee uude hoonesse kolimist. Hiljutisel avalikul hankekonkursil rendipinna leidmiseks tegi parima pakkumise OÜ PLKV Invest. Üürileping on plaanis sõlmida septembrikuu lõpus. Aadressil Telliskivi 60 asuvasse renoveeritavasse hoonesse soovitakse kolida aasta pärast.
Nõukogu nimetas Eesti Raudtee uueks juhatuse liikmeks ja finantsdirektoriks Andrus Kimberi, kes astub ametisse 1. oktoobril. Kimber omab pikaajalist tippjuhi kogemust nii era- kui ka avalikus sektoris: aastatel 1999-2007 töötas ta SEB juhatuse liikmena, alates 2009. aastast Keskkonnainvesteeringute keskuse juhina.