Autode turvavarustuse tootja ja Eesti Norma emafirma Autoliv võib jagada ennast kaheks, nii et ühte ettevõttesse jääb aktiivsete ja teise passiivsete turvatoodete tootmine.
Norma emafirma võib kaheks jaguneda
Autolivi nõukogu on otsustanud käivitada strateegilise ülevaate, mille eesmärk on analüüsida kahe eraldi ettevõtte loomist, teatas Autoliv börsile.
Üks ettevõtetest tegutseks edaspidi passiivsete turvatoodete, nagu õhkpadjasüsteemide, roolirataste ja turvavööde valdkonnas ja teine aktiivsete turvatoodete, nagu radarite, juhi abiseadmete ja muu sellise valdkonnas.
Kuigi ettevõte on käivitanud eraldamise analüüsi, ei tähenda, et eraldumine kaheks eraldiseisvaks ettevõtteks, mis on mõlemad börsil noteeritud, aset leiaks, teatas ettevõte. Samas kui eraldumine aset leiab, võiks see toimuda aasta jooksul.
Autolivi hinnangul on aeg, et ettevõtte kaks eraldi ärisegmenti võiksid eraldiseivalt maksimeerida oma potentsiaali, ütles ettevõtte president ja juht Jan Carlson pressiteate vahendusel.
Kontserni passiivsete turvatoodete segmendi müügitulu oli möödunud aastal 7,92 miljardit eurot ja aktiivsete 2,22 miljardit eurot. Kokku moodustas Autolivi kasum möödunud aastal 561,6 miljonit eurot.
Autolivi kontserni kuuluva Eesti tütarfirma Norma, mis toodab turvavöösid, käive oli möödunud aastal 68,7 miljonit eurot, mille juures teenis ettevõte 3,3 miljonit eurot kasumit.