Riigiduumasse viidi seaduseelnõu, mis lubab riigile kuuluvatel ja riigi osalusega ettevõtetel soetada välismaal toodetud mere- ja lennutehnikat üksnes valitsuse igakordsel nõusolekul, kirjutas RBK.
Venemaa piirab mere- ja lennutehnika importi (13)
Uuetest piirangutest nn ida majandusfoorumil teatanud asepeaministri Dmitri Rogozini sõnul võib seadus jõustuda juba 1. jaanuaril 2018.
Importkaupade kodumaise toodanguga asendamise riiklik komisjon saab eriõiguse, et hakata reguleerima kõiki tehinguid, mis lennundustehnikas ületavad 14 miljoni euro, merenduses aga 28 000 euro piiri. Eraldi on välja toodud helikopterid, mida saab kuni 56 000 euro väärtuses osta välismaalt ilma valitsuse eriloata.
Välismaise toote ostmist lubatakse ainult juhul, kui Venemaa oma tööstusettevõttes samasugust seadeldist ei tooda.
Algatus puudutab riigiettevõtete ja nende tütarfirmade uusi tehinguid, kuid ei välistata ka juba sõlmitud lepingute katkestamist. „Siin peab eraldi vatama, et mitte sattuda trahvisanktsioonide alla,“ täpsustas Rogozin.
Venemaa laevaehitusettevõtete toetamiseks kaitsemehhanismide rakendamist toetas samuti suurima riikliku naftafirma Rosneft juht Igo Setšin. Oma ettekandes märkis ta, et laevaomanikud on ainuüksi Hiinast tellinud üle 50 laeva ja tehingute maht ületab nelja miljardit eurot. „Vajatakse viivitamatuid meetmeid seaduste muutmiseks, et kaitsta kodumaist tootjat, meretranspordi ettevõtteid,“ avaldas Setšin.
Rogozini poolt avalikustatud seadusemuudatus registreerti Riigiduumas 5. septembril ja järgmisel päeval saadeti see edasi majanduskomisjonile. Valitsus kiitis investeerimispiirangute seaduseelnõu heaks augusti lõpus.
Seletuskirjas väidetakse, et nn eraldisesivad juriidilised isikud on praegu kohustatud kooskõlastama valitsusega investeerimisprojektid maksumusega üle 14 miljoni euro. Kusjuures merendus- ja lennundustehnika soetamine ei vaja valitsuse nõusolekut. „Asjast huvitatud organisatsioonid teostavad analoogsete kaupade ostusid välismaalt, mis osutab kodumaisele lennu- ja laevaehituse tööstusele negatiivset mõju,“ märkisid projekti autorid.
Projekti kohaselt antakse konkreetsete otsustusnormide määramine pärast seaduse vastuvõtmist valitsusele. Kuid eeldatakse, et laevaehituslikule toodangule kehtestatakse 28 000 euro suurune ja nafta puurplatvormidele 1,4 miljoni eurone piirang. Lennundustehnika ostude puhul eeldatakse 14 miljoni eurose tehingupiiri seadmist.
Seadus paneb tehingupiirangud ettevõtetele, milles riigi osalus ületab 50 protsenti.
Projekt määrab, et seadus astub jõusse 180 päeva pärast avaldamist.