Laupäeval Münchenist Tallinna suundunud lennuk sõitis välja poolteist tundi plaanitust hiljem. Põhjus oli kummaline – lennukil sai kütus otsa ja tankija Estonian Airi krediitkaarti ei aktsepteerinud, mistõttu läks lennuki kapten Münchenisse sularaha otsima.
Lennukitäis rahvast ootas kütuseraha otsiva lenduri järele
«Ootasime lennukis kakskümmend minutit, kuni tuli esimene ohvitser, kes teatas, et lennukil pole bensiini, kuna nende krediitkaarti ei aktsepteerita,» kirjeldas pardal viibinud Tartu Ülikooli professor Toivo Maimets toimunut.
«Ohvitser ütles, et tankija võtab vastu ainult sularaha ja kapten läheb seda otsima.» Reisijad saadeti lennukist ootesaali, kus nad Tallinna pääsemist ootama jäid.
«Uskumatu juhtum. Võib-olla öeldakse mulle kah järgmine kord, et minu krediitkaart pole usaldatav?» arutles Maimets. Voolik pandi siiski külge ja reis algas poolteist tundi hiljem. Mis juhtus? Kas usaldamatuseks on andnud põhjust pank või Estonian Air?
«Lennunduses on hetkel keerulised ajad ning paljud firmad on oma krediidipoliitika muutnud senisest karmimaks,» rääkis Estonian Airi avalike suhete direktor Ilona Eskelinen. «Laupäeval oli tegemist arusaamatusega kokkulepitud makseprotseduuri teostamisel.»
Seetõttu ei jäänud piloodil muud üle kui sellesama aktsepteerimata krediitkaardiga sularaha välja võtta. Eskelineni sõnul pole sellist asja varem juhtunud, et välismaal ei aktsepteerita rahvusvaheliselt tunnustatud panga krediitkaarti.
Müncheni lennu tarvis tuli tankida kütust ca neli – viis tonni ning üks liiter maksab umbes ühe euro. Eskelinen lisas, et krediitkaardiga suure hulga kütuse eest maksmine pole üldse tavatu.
«Makstakse ka arvega, kuid pilootidel on krediitkaardid kaasas, juhul kui tekib vajadus kohapeal maksta,» rääkis ta. Estonian Air ostab kütust samalt firmalt nii Saksamaal kui ka näiteks Itaalias. Samal päeval tasuti Milano lennujaamas kütuse eest krediitkaardiga ilma igasuguste tõrgeteta.