Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Läänemaa sadamad kaotasid mullu madala puiduhinna tõttu palju kaupa

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Virtsu sadam.
Virtsu sadam. Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Virtsu ja Rohuküla sadamad kaotasid mullu puidu hinnalanguse tõttu suure koguse kaupa, tänavu loodavad sadamakaptenid paremat aastat, kirjutab Lääne Elu.

Üleelmisel aastal vähenes Väinamere sadamate haldaja, riigifirma Saarte Liinid kaubaveomaht eelnenud aastaga võrreldes 5 protsenti, mullu järgnes sellele veel 13-protsendiline vähenemine.

949 000 tonnini küündinud kaubamaht vähenes kahe aastaga ligi viiendiku võrra 786 000 tonnile.

«Paar aastat oli vaikelu. Skandinaavia puiduturgudel olid hinnad nii all, et siinsed puidukauplejad ei tahtnud enam vedada,» ütles Saarte Liinide juhatuse esimees Villu Vatsfeld Lääne Elule.

«Väiksematel metsaettevõtetel tekitas see rohkem probleeme. Saaremaal on praegu üks meie partner pankroti äärel,» ütles Vatsfeld.

Puidukaupmeeste hädad mõjutavad Läänemaal peamiselt Rohuküla sadamat, mille peaaegu ainus kaubagrupp ongi ümarpuit.

Rohuküla sadamast kaubaveo mahult ligi 10 korda suuremat Virtsu sadamat külastas möödunud aastal 110 kaubalaeva, tänavu oodatakse selle arvu kasvamist 130 kaubalaevani.

Pärast suure kaubaveomahuga aastaid 2014 ja 2015 tõusis möödunud aastal Saarte Liinide suuremaks tuluallikaks reisijatevedu, parvlaevade sadamatasudelt teenis 13 sadamat haldav ettevõte 2,5 miljonit eurot, kaubalaevade sadamatasudelt 2,1 miljonit eurot.

Tagasi üles