Nordica avaldas palju segadust tekitanud lennukirikete põhjused

Taavi Teder
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Magnetic MRO lennukite hooldus.
Magnetic MRO lennukite hooldus. Foto: LIIS TREIMANN/PM/SCANPIX BALTICS

Möödunud pühapäeval oli Nordica lennupargist korraga koguni neli lennukit erinevate probleemide tõttu rivist väljas, põhjustades kokku 12 lennu tühistamise ja terve rea lendude hilinemise. Postimees uuris, mis täpsemalt lennukitega juhtus ja kui tõsised need probleemid olid.

Nordica äriarendusjuht Sven Kukemelk tõi välja kõigi nelja lennuki rikke põhjused. Selgub, et igal lennukil oli erinev probleem. Nendeks olid hüdraulika pumba rike, kütuseanduri rike, võõra elemendi poolt tekitatud kahju mootorile ja ühe lennuki kokkupõrge linnuparvega.

Seda, kui tõsised antud probleemid olid, kommenteerib Nordica lennukite hooldusega tegeleva Eesti ettevõtte Magnetic MRO tegevjuht Risto Mäeots.

Hüdraulilise pumba rike

Mäeots sõnas, et lennukites omavad süsteemid teatavasti kas kahe- või kolmekordset kaitset ja ühe süsteemi rikke korral võtab varusüsteem toimimise üle. «Vaatamata sellele, et primaarne süsteem toimib korralikult, ei lenda Nordica enne välja kui teine ja kolmas varusüsteem on ka töökorras.»

Antud juhul toimisid Mäeotsa sõnul kõik süsteemid, kuid korralise kontrolli ajal avastati väike leke, mis kõrvaldati operatiivselt. «Selle kõrvaldamine võttis paraku aega ja mõjutas väljalendu,» ütles Mäeots ja selgitas, et sellised hilinemised arusaadaval põhjusel pahandavad küll reisijaid, kuid selle taga on ohutuse tagamiseks tehtavad lisapingutused.

Kütuse anduri rike

«Kütuse kogust mõõdetakse lennukites paralleelselt mitmel erineval viisil, et tagada paakides õige koguse esitamine pilootidele,» ütles Mäeots. Antud vea lahendamiseks on tema sõnul mitmeid võimalusi, kuid Nordica otsustas teostada andurite täieliku vahetuse. Andurite täielik vahetus aga võttis ettevõtte juhi sõnul rohkem aega, kui lennuki seisuaeg lendude vahel võimaldas.

Mootoririke

Mootoririkkeid, mis kujutavad endast tõsist ohtu, tuleb liinilennunduses Mäeotsa sõnul üliharva ette. «Antud juhul polnud tegemist mootori seiskumisega ega ohuga reisijatele, vaid andurid näitasid tavalisest kõrgemat vibratsiooninäitajat ja otsustati see täpsemaks kontrollimiseks saata töökotta,» sõnas tegevjuht. Lendude jätkamiseks vahetati Nordica lennukil mootor välja.

Kokkupõrge lindudega

Mäeots sõnas, et lennukite ja lindude kokkupõrkeid tuleb aeg-ajalt ette ning seda eriti lennujaamade läheduses. Ka Tallinna lennujaamas, kus Ülemiste järve kallastel toimub kevadeti vilgas lindude pesitsemine. Antud juhul oli aga tegemist LOT Polish Airlines'i lennukiga, mitte Nordica omaga ja kuna Magnetic MRO ei hoolda kõneall olevat masinat, ei ole neil võimalust ka antud juhtumit kommenteerida.

Mäeotsa sõnul ei tee Nordica kompromisse lennukite hoolduse ja turvalisuse osas, vaid alati valitakse ohutuim tee, olenemata tõsiasjast, et majanduslikus mõttes tähendavad teatud lisakontrollid kallimat lahendust. «Need lisakontrollid, mida nad lasevad teostada, pole küll alati kohustuslikud, kuid näitavad Nordica professionaalsust ohutuse tagamisel reisijatele,» lisas ettevõtte juht.

Nordica lennukeid hindas Risto Mäeots parimateks, mida tänane lennuturg pakub vastavalt ettevõtte äriplaanile. Magnetic MRO on teostanud õhusõidukite liinihooldust üle kümne aasta maailma erinevatele lennufirmadele. Nordicale on nad ühed mitmetest hooldusteenuse pakkujatest.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles