Päevatoimetaja:
Sander Silm

Baltic Workboats ehitab rootslastele veel ühe 100-meetrise parvlaeva

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Baltic Workboats.
Baltic Workboats. Foto: Küllike Rooväli

Saaremaa laevatootja Baltic Workboats ehitab rootslastele teise 100-meetrise parvlaeva. Lisaks sellele võideti hange, millega tarnitakse Taani 15 lootsilaeva.

«Praegu läheb suhteliselt hästi, saime 15 lootsilaeva hanke Taanis ja Rootsist saime veel ühe suure sajameetrise praami ka, need on kaks suuremat lepingut,» ütles Baltic Workboatsi juhatuse esimees Margus Vanaselja BNS-ile.

Esimene 100-meetrine terasest laevakere ja alumiiniumist pealisehitusega parvlaev müüdi juulis samuti Rootsi, kus ta hakkab teenindama kohalikke veeteid kodusadama Lysekil ümbruses. Aluse ehitusmaksumus oli umbes 10 miljonit eurot. Parvlaev mahutab 80 autot ja 297 reisijat, jõuallikaks on Volvo D16 mootorid ja täislastis arendab ta kiirust 11 sõlme.

Vanaselja sõnul on praegu töös politsei- ja piirivalveameti uus 45-meetrine patrull-laev Raju, mis varasema info kohaselt peaks valmima järgmise aasta alguses. Ehitatava reostustõrjevõimekusega patrull-laeva hankelepingu maksumus on ligi 13,4 miljonit eurot ning laeva maksimaalne kiirus saab olema üle 25 sõlme.

Alus varustatakse uusima tehnoloogiaga, nagu 9,2-gigahertsine radar, mis võimaldab pinnareostuse avastamise vähemalt viie meremiili kauguselt, samuti külgvaatesonariga, millega saab jälgida allveereostuse olemasolu vrakkidel või kontrollida torujuhtmeid. Lisaks on laeval õlitõrjepoomid ja skimmerid. Pääste- ja erioperatsioonideks on seitsmemeetrine tööpaat ja päästejett.

Baltic Workboats AS-i käive oli möödunud aastal 27 miljonit eurot, mis on 11,5 protsenti enam kui aasta varem, ettevõtte puhaskasum langes aga 1,9 protsendi võrra 2,8 miljonile eurole.

Tagasi üles