Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Erinevalt Eestist maailmaturg Rootsis lihavõttelaua hinda ei tõsta

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kaja Koovit
Copy
Lihavõttelaud.
Lihavõttelaud. Foto: Peeter Langovits

Kui Eesti kauplustes toiduainete hinnad muudkui tõusevad ning põhjusena nimetatakse peamiselt toorainete hinnatõusu maailmaturul, siis Rootsis kinnitatakse, et hinnatõus ei ole kaupluses tarbija rahakotti veel pitsitama hakanud ning tänavune lihavõttelauad ei ole mullusest kallim.

Just seda kinnitab müügiketi Ica Lindhageni kaupluse juht Peter Jansson Rootsi E24-le.

«Üldiselt ei ole suurt hinnatõusu tunda,» tõdes ta. «Võib-olla kohv on natuke kallimaks muutunud, aga tooraineturul toimuva meie hindadesse jõudmine võtab ikka palju aega,» märkis ta.

Tema kinnitusel ei ole ka mullustest lihavõtetest peaaegu poole võrra kallinenud suhkur kompvekke kallimaks teinud. «Kommid on eelmise aasta sama ajaga samas hinnas. Nagu ma ütlesin, tooraine hinnatõusu jõudmine hulgihindadesse võtab aega. Veelgi enam, mulle tundub, et pigem on tunda hindades survet allapoole. Konkurents on tugevnenud ning iga tasandi mängijad on oma juhtimist efektiivsemaks muutnud,» märkis ta.

Janssoni kinnitusel ei saa nad jaemüügis suuremaid marginaale sisse kasseerida, sest turul püsimiseks peab hinnad konkurentsivõimelisel tasemel hoidma ning hinnatõusuga ei saa riskida.

Jansson märkis, et kuigi ka nisu on tooraine, mille hind on viimase aasta jooksul kehvade saakide ning Venemaa tulekahjude tõttu kõvasti tõusnud ning leiva ja saiatooted peaksid seetõttu olema kallinenud, ei ole see tegelikult nii. «Ma ei näe, et hinnad oleksid mullusega võrreldes kallinenud. On võimalik, et tulevikus peame hinda tõstma, kuid praegu ei saa selle kohta veel midagi öelda,» lausus Jansson.

Nordea Eest peaökonomist Tõnu Palm märkis mõni aeg tagasi samuti, et  Eesti turul on hinnatõusu oluliseks põhjuseks väike konkurents ning kui mujal tootjahindade tõus otse tarbija rahakotis ei kajastu, siis meil paraku kajastub.

Tagasi üles