Ossinovski sõnul on suur probleem see, et suur hulk inimesi jääb tehnoloogia kiire arenemise perioodil rongist maha ja kui sellele piisavalt head ühiskondlikku maandumist ei tehta, siis on sellel toksilised probleemid poliitikale. Lõpptulemusena hakkab see tehnoloogia arengut pidurdama – tekib tõrksus masinate vastu.
Taxify üks asutaja Martin Villig märkis, et alati on teatud hulk inimesi, kes on oma arengus kaugele jõudunud ja neid ümber õpetada on väga raske. Ta viitas enda ettevõtte kogemusele, et palju lihtsam oli sõidujagajateks tuua uusi inimesi, kui tugineda vanadele autojuhtidele.
«Samas inimesed elavad üha kaugem ja kauem ning nende inimestega peab ka midagi tegema. Tuleks leida tasakaal, et uus põlvkond saaks oma elu elada ja et vanemad inimesed saaksid ka hakkama,» märkis Villig. «Oma juhtide seas näeme, et vanemate juhtide osakaal on ka taas kasvama hakanud. Ja ka umbes kolmandik juhtidest Tallinnas on naised, varem oli see kindlasti alla 10 protsendi.»
Ministri tänastest sõnavõttudest koorus välja selge suund – sotsiaaldemokraatide hinnangul tuleks tööga seotud maksude alandamiseks panna maksma enam need, kellel on kogunenud vara.
Ministri sõnul on Eesti lasknud 20 aastat maksukoormust kanda inimestel oma tööga, selle asemel, et maksustada vara. Samas oleme ka vara suuruse osas Euroopas konkurentsitult viimasel kohal.
«Üks vara, mida meil kindlasti on, on maa. Kui meil oleks näiteks maamaksu või kinnisvaramaksu osakaal SKTst OECD keskmisel tasemel, siis tooks see kohe 200 miljonit riigieelarvesse,» ütles ta. «See on valikute küsimus, kas ühiskonda võiksid hakata panustama rohkem need, kes on suutnud koguda teatud hulga vara ja langetada sellega töötavate inimeste maksukoormust.»