Postimees küsis Ukraina riigiraudteelt Ukrzaliznytsia, kuidas toimub uue Košice–Viini raudteeprojekti raames Venemaa ja Ukraina võimude koostöö, projekti juhtimine ja finantseerimine.
Raudtee-ettevõtte pressiteenistus saatis esmaspäeval järelepärimisele vastuseks nelja riigi ühisettevõtte Breitspur Planungsgesellschaft mbH juhatuse liikmete Robert Kredigi ja Mihhail Gontšarovi kirja.
Robert Kredig ja Mihhail Gontšarov:
Nelja riikliku raudtee-ettevõtte ühisettevõte Breitspur Planungsgesellschaft mbH on tänaseks lõpule viinud paljulubava teostatavuse uuringu. Uuring käsitles uut Euroopa Liidu põhist raudteeprojekti, ühendamaks 21. sajandil Kesk-Euroopast lähtuv kaubavedu Hiina, Kaug-Ida, Venemaa ja Ukrainaga, ühendades tõhusalt olemasolevad Trans-Siberi raudtee koridorid. Selle liini puhul kasutatakse Austriat ja Slovakkiat kui logistikakeskusi, mis veavad kaupa Euroopas kasutataval raudteelaiusel.
Nelja partneri tehtud uuringud hindasid põhjalikult võimalusi, mille abil saab transportida umbes 23 miljonit tonni kaupa aastas Kaug-Idast ligi 16 päeva võrra lühema ajaga, võrreldes olemasolevate mereteede ja muude liinidega. Projekt täiendab Hiina algatatud Belt and Road Initiative ideed Euraasia riikide omavaheliseks paremaks ühendamiseks. Projekti makromajandusliku mõju hinnangud näitavad kasu kõigile neljale uue raudtee rajamises osalevale riigile ja naaberriikidele.
See uus infrastruktuuriprojekt aitab suhteliselt lühikese aja jooksul lahendada olulist vajadust nii Euroopast kui ka Hiinast lähtuvate kaupade kiiremaks tarnimiseks. Projektiga kaasnevad infrastruktuuri täiustused annavad prognooside kohaselt olulist positiivset mõju makromajanduslikule arengule.
Ühisettevõte Breitspur Planungsgesellschaft mbH ühendab laiaulatusliku rahvusvahelise raudteeprojektina nelja riigi Austria, Slovakkia, Ukraina ja Venemaa kogemusi alates 2009. aastast.
Selles ettevõttes väljendub meie nelja partneri, riigi raudtee-ettevõtjate ÖBB, ŽSR, UZ ja RZD ühine nägemus pideva integreeritud kaubaveo raudteekoridori loomiseks Hiinast, Venemaalt ja Kaug-Idast Kesk-Euroopasse. Sellega kaasneb olemasolevate laiarööpmeliste liinide laiendamine Euroopa keskusesse Viini ja Bratislavasse.