Alates 1. septembrist peavad uued automudelid enne nende Euroopa teedele lubamist läbima uued ja põhjalikumad heitgaasikatsed tegelikes sõidutingimustes.
Septembrist muutuvad kohustuslikuks uued autode heitgaasikatsed (1)
«Heitgaasiskandaal näitas, et vajame autode katsetamisel rohkem sõltumatust, tugevamat turujärelevalvet ja reeglite rikkumise korral peab komisjonil olema võimalus sekkuda,» ütles töökohtade, majanduskasvu, investeeringute ja konkurentsivõime eest vastutav komisjoni asepresident Jyrki Katainen.
Lämmastikoksiidide ja tahkete osakeste heidet, mis on õhusaaste peamisi põhjuseid, hakatakse mõõtma tegelikes sõidutingimustes. Sellele lisandub uus ja realistlikum laborikatse, millega mõõdetakse kõiki heiteid, sealhulgas süsihappegaasi, lämmastikoksiide ja muid õhusaasteaineid ning kütusekulu.
Mõlemad katsed muutuvad alates 2017. aasta septembrist kohustuslikuks kõigile uutele automudelitele ja võetakse järk-järgult kasutusele kõigi uute autode puhul aastatel 2018–2019.
«Kiire üleminek heitevabadele sõidukitele on meie kõigi huvides, pidades silmas heitgaasidega seotud tervise- ja keskkonnaohtusid. Eriti oluline on see autotööstuse jaoks, kui nad tahavad rahvusvaheliselt konkurentsivõimelised olla,» märkis siseturu, tööstuse ja ettevõtluse volinik Elżbieta Bieńkowska.
Bieńkowska lisas ka, et kuna diiselautod kuuluvad endiselt meie igapäevaellu, tuleb taastada usaldus diislitehnoloogia vastu, mistõttu ongi hädavajalik uute ja usaldusväärsemate katsete teostamine.