Valitsus otsustas neljapäevasel istungil toetada Muuga vabatsooni piiride muutmist, mis võimaldab oktoobrist avada kaubaveoliini Muuga ja Vuosaari vahel.
Valitsus toetas Muuga vabatsooni piiride muutmist kaubaveoliini jaoks
Eelnõu järgi muudetakse Muuga vabatsooni piire ja arvatakse selle koosseisust välja üks kai koos selle teenindamiseks vajaliku teega, teatas valitsuse kommunikatsioonibüroo.
Vabatsoonist välja arvamine võimaldab oktoobri alguses avada regulaarse kaubaveoliini Muuga ja Soome Vuosaari sadamate vahel, ilma et seal oleks vaja täita vabatsooni tolliformaalsusi.
Uus liin aitab vähendada Vanasadama liikluskoormust ja suunata raskeveokeid senisest rohkem Tallinna kesklinnast välja. Tulevikus on Muuga ja Vuosaari sadamate vahelise kaubaliikluse arendamisel oluline osa Rail Balticu projekti pikendamisel Skandinaavia riikidesse.
Tallink käivitab oktoobris Muuga sadamast regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse, muudatusega viib Tallink Soome suunalisest kaubaveo mahust kuni neljandiku Tallinna kesklinnast välja.
Tallinki kaubalaev, 152 meetri pikkune Sea Wind, mis senini kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus AS-i terminalist.
Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.
Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. Viimane ro-ro-tüüpi laevaliin Muugalt lõpetas tegevuse 2011. aastal.