Kuigi Eestis kehtib kõigile sama liiklusseadus, võivad juhid tõlgendada seda erinevalt, niisamuti pole sõiduõpetajad samasugused, vaid võivad õpilasele anda teadmisi, mida ta teiselt õpetajalt poleks saanud. Seepärast ongi oluline, et algaja juht saaks nii koolis kui juhendaja käe all võimalikult mitmekesise kogemuse.
Värske autojuhi näpunäited autokooli õpilastele
Tehnoloogiaportaali Geenius toimetaja Ronald Liive annab värske B-kategooria juhiloa omanikuna näpunäiteid, kuidas omandada eksamiteks nii piisav sõiduoskus kui ka teoreetilised teadmised.
Ära tugine maanteeameti proovieksamile
Maanteeameti proovieksami keskkonna andmebaasis on piiratud arv küsimusi ning need on üldjuhul väga lihtsad. Pigem harjuta raskemaid autokooli teste.
Kuigi B-kategooria teooriaeksamil on vaid 30 küsimust ning vastamiseks on aega 30 minutit, siis ära hakka kiirustama. Pigem loe küsimused aeglaselt läbi, mõtle järele ning tule hiljem tagasi küsimuste juurde, milles kõhklesid.
Võimalusel sõida erinevate sõiduõpetajatega
Igal õpetajal on oma lähenemine ning niimoodi võid saada teada asju, mida su eelmine sõiduõpetaja ei olnud sulle rääkinudki. Näiteks õppisin mina tagurdades parkimise selgeks sõiduõpetajaga, kellega sõitsin vaid kaks sõidutundi.
Juhendajaga sõitmise riskid
Tihti võib juhtuda, et kogenud autojuht tõlgendab liiklusmärke või -seadust vääralt, mistõttu võib see külge jääda ka algajale juhile. Kokku sõitsin kolme juhendajaga ning nad kõik tõlgendasid liiklusmärke ja -seadust vastavalt enda äranägemisele.
Leian, et maanteeamet võiks süsteemi muuta. Näiteks võiks olla lisakoolitus juhendajatele, mis tagaks selle, et juhendaja ei koolitaks algajat juhti autokoolis õpetatavale vastupidiselt.
Loe pikemalt Geeniusest.