Volvo Cars andis eile esmakordselt märku sellest, mis suunas disain uute hiinlastest omanike käe all minema hakkab.
Volvo tõrgub end hiinlaseks tunnistamast
Selleks paigutati Shanghai autonäituse külastajate pilkude alla «nooruslik» ideeauto, lootuses hakata vabanema Volvot visalt saatvast raskepärasest ja kohmakast kuvandist.
Ideeauto ilmumist – mis osutus traditsioonilistest Volvodest suuremaks, edevamaks ja läikivamaks – oodati huviga, et saada pilt sellest, kuidas sujub koostöö Hiina firma Geelyga, mis Volvo Carsi mullu endale ostis.
Geely ost oli suurim välismaise firma omandamise operatsioon, millega ükski Hiina autofirma siiani hakkama on saanud.
Peking näeb toimunut kui mudelit, kuidas selliseid asju autosektoris sooritada – julgustades ka teisi kodumaiseid automeistreid välismaal lahtiste silmadega ringi vaatama.
Volvo Carsi tegevjuht Stefan Jacoby ütles, et ideeautol nimega Tiandi (ehk Universe) «pole Geelyga mitte midagi pistmist» ning et Hiina firma ei ole masinat kuidagi mõjutanud, kuna ta hoitakse Volvost täiesti lahus.
«Ma ei käi Li Shufule raporteerimas,» ütles Jacoby Geely nõukogu esimehele viidates.
Jacoby on öelnud, et Li on Hiinas müüki tulevate autode välimuse suhtes eri meelt, kuid lubab siiski lähtuda Volvo paremast äranägemisest.
Li ütles Financial Timesile, et auto on «kõigi asjaosaliste konsensuse tulem».
«Mu ainus ettepanek oli, et hiinlased tahavad luksuslikumat autot,» ütles ta, lisades, et Tiandi ongi selle vaatevinkli tulemus, kandes endas ka selliseid traditsioonilisi Volvo väärtusi nagu turvalisus, keskkonnasõbralikkus ja säästlikkus.
«Mina ei tähelda selle auto juures küll mingit Geely mõju,» ütles endine Chrysler China juht ja Pekingis baseeruva konsultatsioonifirma Synergisticsi juhataja Bill Russo.
«Puhas Euroopa stiil. Ja eks see aitab Volvo brändil Hiinas pilku püüda,» ütles ta.
Kui Volvo Carsi esindajad auto Shanghai show alguses välja käisid, mainiti traditsioonilisi Volvo väärtusi siiski pigem möödaminnes. Pigem keerles jutt «iharate kurvide» ja «kabrio-stiilis katusejoone» ümber.
Küsimuse peale, kas ohutus Volvo Carsi jaoks enam tähtis polegi, vastas Jacoby nii: «Me peame ohutuse kõrvale ka teisi väärtusi leidma. Ohutus on põhiasi, kuid me ei hakka vist seda autot otseselt kui turvalist sõidukit turundama.»
Li ütles, et Hiina kliendid on juba mõistnud, et Volvo on turu kõike turvalisem auto.
«Nüüd on vaja, et üha rohkem inimesi teaks: Volvo on tippklassi luksauto,» ütles ta.
Küsimuse peale, mis tunne on Hiina omaniku jaoks töötada, vastas Jacoby, endal kannatus ilmselt katkemas: «Väga normaalne. Ma kannan valget särki. Ma ajan hommikul habet. Hiina keelt veel ei räägi.»
Copyright The Financial Times Limited 2011.