Rossaviatsia saatis Tšeljabinski tsiviillennunduse koolile määruse, mis puudutab alates 2006. aastast kehtinud nii keskastme- kui ka täienduskoolituse õppekava. Määrusest tulenevalt võivad lennuloast ilma jääda tegevpiloodid, kes said ettevalmistuse nii riiklikes kui ka era lennukoolides. Selliste õppeasutuste seas on Krasnõi Kut, Buguruslan, Sasovo.
Ametnike järsk otsus võib Kommersandi hinnangul tõugata Venemaa lennundusäri kriisi, sest ettevõtted on juba praegu sattunud pilootide massilise välismaale lahkumise tõttu raskustesse.
Kommersant polnud oma artikli avaldamise ajaks Rosaviatsiast kommentaari saanud. Kuid karmile meetmele eelnes Venemaa lendurite pöördumine rahvusvahelise tsiviillennunduse organisatsiooni ICAO poole, milles kaevati ametnike omavoli üle nii lennundustöötajate kuid ka neid ette valmistavate õppeasutuste suhtes. Kaebajate hinnangul tühistas Rosatom ilma põhjuseta sadade pilootide ametitunnistused. Kaebuses viidati, et ametnike omavoli tõttu ootab tühistamist ligi 1000 lennutunnistust.
Maikuus selgitas Rosaviatsia, et tühistab lennutunnistusi, mis väljastati valeandmete põhjal. Näiteks tõid ametnikud lennutundide arvu tegelikkusest suuremana näitamise ja tervisetõendite võltsimise.
ICAO vastas toona, et rahvusliku lennunduse ja korporatsioonide sesisesed probleemid ei kuulu organisatsiooni kompetentsi.
Venemaa pilootide ühingu poolt varem meediale avaldatu kohaselt on Venemaal ligi 14 800 litsentseeritud reisi- ja kaubavedude pilooti.
Lennundusfirmade pankrotistumise ja raskuste tõttu oli pilootide ühingu hinnangul mullu Venemaal tööta 1600 – 4000 pilooti.