«Viimasel ajal räägitakse palju halba Tallinna sõidueksamite kohta, kuid tegelikult ei ole olukord üldse nii halb. Ise olen 18-aastane tüdruk ja sooritasin Tallinnas eksamid esimese korraga. Selle taga oli hea õpe Lasnamäe autokoolis. 21 kohustusliku sõidutunniga ei saagi riiklikku eksamit tehtud, oleks vaja vähemalt sama palju tunde veel, et kindlalt eksamile minna. Arvan, et riiklikul eksamil kukutakse läbi just sellepärast, et õppurid ei raatsi võtta lisatunde ja loodavad odavalt load kätte saada. Reaalsuses tuleb just neil mitmeid kordi eksamitel käia, sest koolis ei võetud piisavalt sõidutunde. Riiklik eksam ise on väga hästi korraldatud ja kedagi meelega läbi ei kukutata, pisivead antakse andeks. Potentsiaalselt ohtlikud juhid ei tohikski lube saada, kui oskused on vähesed,» arvas Grete.
«Esimene eksamikatse oli Tallinnas, mil ma polnud veel kõige enesekindlam juht. Istusin rooli Tallinna ARK-is, kus tuim-tõsise näoga eksaminaator seletas lahti eksami toimumise korra. Olin nii närvis, et ehmatasin justkui unest, kui ta päris, kas mul on küsimusi. Vastasin eitavalt ning suundusime Tallinna tihedasse hommikuliiklusesse. Sõitsime ringi, kuni eksamineerija palus tagasipöörde teha. Värskelt autokoolist tulnuna ja mõnekümne sõidutunni kogemusega pluss närvilisena ei suutnud ma teed vastassuunda leida. Kahtlesin, kas ja kus võin ümber pöörata, kogu autokooli tarkus oli justkui luuaga pühitud. Nii kulgesime sirgjoones läbi Tallinna, eksaminaator pressis korduvalt väga häälekalt õhku läbi ninasõõrmete, kuni tal lõpuks kõrini sai ja ütles, et vahetame kohad. Eksam mittesooritatud. Kuu hiljem, detsembris, proovisin eksamit Sauel. Kõik sujus hästi, kuni suundusin Kanama viadukti mahapöördele. Kiirus oli umbes 50 km/h (90 lubatud) ning selle peale eksamineerija justkui kohkus. Kusjuures viaduktilt mahasõidul oli teekate lumest ja jääst vaba, kuigi veidi märg. Pärast mahasõitu ümber reastudes oli kiirendusraja lõpp lumega kaetud ning otsustasin varem ümber reastuda, et vältida lume sees juhitavuse halvenemist. Samuti polnud teekattemärgised lume alt paista. Olles täielikult veendunud manöövri ohutuses, reastusin varem ümber. Eksam mittesooritatud, vale sõidukiiruse valik ning teekattemärgiste nõuete eiramine. Kolmanda katse sooritasin Haapsalus, kus närvilisusest tingituna ei andnud ristmikul vasakpööret sooritades vastassuunast tulijale teed ning eksamineerija vajutas pidurit. 100 protsenti minu süü. Siis ma paar aastat enam eksamile ei kippunud. 2016. aasta lõpus otsustasin uuesti proovida, kui isa ning õpetajaga oli sõidutunde kokku tehtud juba üle saja, sõiduoskus mõlema arvates väga hea. Neljandal katsel läbikukkumine oli täielik deja vu - Kanama viadukti mahapöördel liiga suur kiirus ning varakult ümberreastumine. Tol korral haaras eksamineerija rooli ning kiskus mind kiirendusrajale tagasi, ehmusin ikka korralikult. Otsustasin koheselt uuesti proovida, jälle Haapsalus. Eksamineerija rahulik olek ja sõbralik suhtumine aitasid mul rahuneda ning eksam algas. Sõit kestis umbes 15-20 minutit ja tegin pisivigu, kuid ei midagi tõsist. Eeldasin, et kukkusin jälle läbi. Eksamineerija loetles mulle vead ette ning pidin õnnest õhku lendama, kui ta ütles, et olen eksami sooritanud. Praeguseks olen kaheksakuuse staažiga igapäevasõitja - null avariid ja liiklusrikkumist,» rääkis oma loo Sten.