Vaidlustuskomisjon tühistas Eesti Bussi pakkumuse Tartu bussiveohankel

BNS
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Hansabuss
Hansabuss Foto: ANTS LIIGUS/PRNPM/EMF

Riigihangete vaidlustuskomisjon rahuldas Hansa Bussiliinide vaidlustuse Tartu bussiveohankes ja tühistas Eesti Bussi pakkumuse vastavaks tunnistamise, Eesti Buss kaebab otsuse kohtusse. Hansabuss vaidlustab ka Go Busi pakkumuse edukaks tunnistamise otsuse.

Eesti Bussi esindav vandeadvokaat Veikko Puolakainen ütles BNS-ile, et praeguse seisuga kaevatakse riigihangete vaidlustuskomisjoni (VAKO) otsus halduskohtusse edasi. «Meie nägemus on see, et numbrites oli arvutusviga, mille linn parandas ära, seda tohib teha. Hansabussile see ei meeldinud, nende arust on see pakkumuse muutmine,» ütles Puolakainen.

«Vaidlus Eesti Bussiga tekkiski olukorras, kus Hansabussile arusaamatult muudeti avamiste protokollis nähtuvat maksumust, avalikustatud pingereas on Hansabuss olnud alati teisel kohal,» ütles Hansabussi VAKO-s esindav vandeadvokaat Kuldar-Jaan Torokoff BNS-ile. «Hankija väitis, et justkui parandas mingit viga, VAKO ütles, et tegelikult hoopis muudeti pakkumust, mis on keelatud ja seetõttu tühistati vastavaks tunnistamine.»

Vaidlusaluses riigihankes esitatud pakkumuste pingerea esikolmikus oli 2019. aasta madalaim kogumaksumus GoBusil, 6,6 miljonit eurot, järgnesid Eesti Buss ligi 7,3 ja Hansabuss umbes 7,5 miljoni euroste pakkumustega. Enne Eesti Bussi pakkumuse muutmist oli nende kogumaksumus 7,8 miljonit eurot.

VAKO rahuldas 8. augustil AS Hansa Bussiliinide vaidlustuse Tartu linnavalitsuse 6. juuni käskkirja kehtetuks tunnistamise osas, mille kohaselt tunnistas linnavalitsus vastavaks Eesti Buss OÜ pakkumuse hankel Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse tellimisele perioodiks 1. juuli 2019 kuni 30. juuni 2029. Samuti vaidlustasid samal päeval nii Hansabuss kui Eesti Buss GoBusi pakkumuse edukaks tunnistamise, kuid komisjon Eesti Bussi vaidlustust ei arvestanud.

«Huvitav menetluslik olukord, et Eesti Buss ja Hansabuss vaidlustasid GoBusi, aga kaebeõigus on ainult ühel neist, Eesti Bussi kaebus jäeti läbivaatamata ja otsus tehakse ainult Hansabussi kaebuse alusel GoBusi suhtes,» ütles Torokoff

«Hansabuss on seisukohal, et GoBusi edukaks tunnistatud pakkumus oli põhjendamatult madal ja sellise hinnaga pole hankeleping täidetav. Hankija jättis Hansabussi esile toodud asjaolud tähelepanuta ehk hankemenetlus on olnud puudulik. Seadusest tulenevalt oleks hankija pidanud kontrollima pakkumuse põhjendatust ja selle siis tagasi lükkama,» ütles Torokoff, kelle sõnul teeb vako otsuse GoBusi pakkumuse edukaks tunnistamise osas 18. augustil.

Varem on Eesti Bussi emafirma Sebe juhatuse liige Üllar Kaljuste öelnud, et GoBusi pakkumus on ülimadal. «Meie ei küündinud oma arvutustes selliste arvudeni isegi unes,» ütles Kaljuste Tartu Postimehele märtsis.

31. juulil ei võtnud riigikohus menetlusse Tartu bussiveohankel osalenud OÜ MRP Linna Liinid määruskaebust, mistõttu jäi kehtima Tartu ringkonnakohtu otsus, et Tartu linnavalitsus lükkas MRP pakkumuse õiguspäraselt tagasi. Sisuline vaidlus toimus selle üle, kuidas tuli hanke alusdokumentides märgitud tingimusi pakkumuse kogumaksumuse märkimisel mõista, esialgsetel andmetel tegi MRP kõige odavama pakkumuse hinnaga 4 miljonit eurot, kuid see pakkumine käis poole aasta kohta.

Tartu linnavalitsus kuulutas 2016. aasta detsembris välja uue hanke Tartu linnaliinidele vedaja leidmiseks kümneks aastaks, sama aasta märtsis väljakuulutatud hange tõi kaasa vaidlustused ning seetõttu tuli kehtivat lepingut AS-iga Sebe pikendada kahe aasta võrra 2019. aasta juuni lõpuni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles