Eesti Bussi esindav vandeadvokaat Veikko Puolakainen ütles BNS-ile, et praeguse seisuga kaevatakse riigihangete vaidlustuskomisjoni (VAKO) otsus halduskohtusse edasi. «Meie nägemus on see, et numbrites oli arvutusviga, mille linn parandas ära, seda tohib teha. Hansabussile see ei meeldinud, nende arust on see pakkumuse muutmine,» ütles Puolakainen.
«Vaidlus Eesti Bussiga tekkiski olukorras, kus Hansabussile arusaamatult muudeti avamiste protokollis nähtuvat maksumust, avalikustatud pingereas on Hansabuss olnud alati teisel kohal,» ütles Hansabussi VAKO-s esindav vandeadvokaat Kuldar-Jaan Torokoff BNS-ile. «Hankija väitis, et justkui parandas mingit viga, VAKO ütles, et tegelikult hoopis muudeti pakkumust, mis on keelatud ja seetõttu tühistati vastavaks tunnistamine.»
Vaidlusaluses riigihankes esitatud pakkumuste pingerea esikolmikus oli 2019. aasta madalaim kogumaksumus GoBusil, 6,6 miljonit eurot, järgnesid Eesti Buss ligi 7,3 ja Hansabuss umbes 7,5 miljoni euroste pakkumustega. Enne Eesti Bussi pakkumuse muutmist oli nende kogumaksumus 7,8 miljonit eurot.
VAKO rahuldas 8. augustil AS Hansa Bussiliinide vaidlustuse Tartu linnavalitsuse 6. juuni käskkirja kehtetuks tunnistamise osas, mille kohaselt tunnistas linnavalitsus vastavaks Eesti Buss OÜ pakkumuse hankel Tartu linna avaliku bussiliiniveo teenuse tellimisele perioodiks 1. juuli 2019 kuni 30. juuni 2029. Samuti vaidlustasid samal päeval nii Hansabuss kui Eesti Buss GoBusi pakkumuse edukaks tunnistamise, kuid komisjon Eesti Bussi vaidlustust ei arvestanud.
«Huvitav menetluslik olukord, et Eesti Buss ja Hansabuss vaidlustasid GoBusi, aga kaebeõigus on ainult ühel neist, Eesti Bussi kaebus jäeti läbivaatamata ja otsus tehakse ainult Hansabussi kaebuse alusel GoBusi suhtes,» ütles Torokoff