Pikalt Eesti turul olnud suuremad kaupluseketid ei soovita Alko1000 vallutusplaane eriti tõsiselt võtta.
Suured toiduketid peavad Alko1000 vallutusplaane naljanumbriks (11)
Postimees kirjutas täna, kuidas Läti piirikaubanduse pioneer Alko1000 tuleb tagasi Eestisse, et käima panna üliodav kauplustekett, kus tudengid saavad 2 euroga päevas kõhu täis. Esimene pood kerkib juba septembris Tartu vangla kõrvale.
Eesti suuremad jaekauplused on Alko1000 plaanide suhtes skeptilised. Maxima avalike suhete juht Katja Ljubobratets ütles mõnevõrra naljaga pooleks, et kui Lätist paistavad asjad nii lihtsalt käivat, siis võib olla tasub ikkagi just seal äri edasi arendada ja mitte Eestisse tulla.
«Kuid tõsisemalt rääkides, siis kui sealne kaupleja jõuab ühel päeval poe avamisele Eestis, siis kindlasti jõuab kohale mõistmine, kuidas käib äri siinses jaekaubanduses valitseva väga karmi konkurentsi tingimustes,» rääkis ta.
Coopi kommunikatsioonijuht Martin Miido aga ütles, et Alko1000 soovitus toituda Tartu tudengitel ainult konservidest ja kuivainetest, tekitab ausalt öeldes veidi kõhedust, mistõttu ta loodab, et keegi seda liiga tõsiselt ei võta.
Miido sõnul vajab inimene tervislikuks toitumiseks oluliselt mitmekesisemat menüüd, sealhulgas puu- ja juurvilju, piimatooteid, muna, värsket kala ja liha.
«Kuna neid tooteid Visnapuu kauplusest osta pole võimalik, siis on seal kindlasti oluliselt väiksemad kulud kaupluse ülalpidamiseks, sest puuduvad näiteks külmikud kauba hoiustamiseks ja jaheletid kauba müümiseks. Seega toidupood oleks selle kaupluse kohta palju öelda, pigem on tegemist konservi ja kuivainete hulgilaoga,» rääkis Miido.
Selver: see pood ei ole kliendile efektiivne
Selveri juht Kristi Lomp ütles, et taolise kontseptsiooniga poode nagu Alko1000 plaanib teha, tõepoolest Eestis palju ei ole. «Tegemist on poega, mis pakub kitsast sortimenti ja tänu suurele müügimahule soovitakse pakkuda odavat hinda. Odava hinna taga on ka madalad opereerimiskulud ja investeeringud.»
Seetõttu on Lomp kindel, et kitsa valiku tõttu ei saa klient kogu vajalikku kaupa kätte, mistõttu tuleb neil külastada ka teisi poode – see ei ole aga kliendi jaoks efektiivne lahendus.
Lombi sõnul nimetatakse Alko1000 poe kontseptsiooni discounteriks. See tähendab, et poes on väike valik, vähe värsket toidukaupa, valdavalt välismaa kaup, odav hind ja askeetlik kaupluse sisekeskkond. «Umbes see, mida Läti piiril näha ka on.»
Hoolimata kriitikast on Alko1000 kaupluste juht Einar Visnapuu optimistlik. «Alkoholi puhul me näitasime, et on võimalik meeletult odavamalt müüa ja ellu jääda. Nüüd tahame toidukaupadega Eestis sama teha,» ütles ta.
Visnapuu on veendunud, et Eesti kauplustes on hinnad liiga kõrged. Nende konkurentsieelis võiks olla väiksem juurdehindlus ja püsikulud, samuti odavama kauba toomine Lätist, Leedust ja Poolast.