Läti piirikaubanduse pioneer Alko1000 tuleb tagasi Eestisse, kus tahetakse käima panna üliodav kauplustekett. Ettevõte lubab, et tudengid saavad nende poest 2 euroga päevas kõhu täis.
Läti alkoralli põhitegija avab Eestis üliodava poeketi (11)
«Alkoholi puhul me näitasime, et on võimalik meeletult odavamalt müüa ja ellu jääda. Nüüd tahame toidukaupadega Eestis sama teha,» rääkis Alko1000 tegevjuht Einar Visnapuu.
Nii avabki ettevõte juba tänavu septembris Tartus, sealse vangla kõrval 1700-ruutmeetri suuruse kaupluse, mis sarnaselt Läti napsupoodidele kannab nime Alko1000. Kuigi poest leiab ka alkoholi, ei ole põhirõhk viinal ja õllel, vaid kaupadel, mida on võimalik väga odavalt müüa. Sellised tooted võiksid olla näiteks kuivained, konservid, majapidamistarbed, loetleb kaupluse juhataja.
«Me ei kavatse teha tarbijatele mingeid lõkse, et üks toode on odav, aga kõrvalolev toode on kolm korda kallim. Sellised trikid meile ei meeldi. Kui me kaubale odavat hinda ei saa, siis me lihtsalt ei müü seda,» selgitas Visnapuu.
Kuna Tartu on ikkagi ülikoolilinn, lubab mees, et üliõpilased saavad Alko1000 kaupluses 60 euroga kuus ehk umbes 2 euroga päevas kõhu rahulikult täis. Hirmu, et ehk jääb uus kauplus kesklinnast liiga kaugele, Visnapuu ei jaga. «Kui nad oskavad siia Läti piiri äärde tulla, küll osatakse ka sinna minna.»
Tartu kauplusehoone on valmis ja praegu veetakse juba kaupa sisse. Visnapuu ütles, et nutikassasid Alko1000 toidupoodi ei tule, kuna nad tahavad raha maksta inimestele, mitte masinatele. Hetkel otsitaksegi kauplusse töötajaid, kelle palgad algavad 750 eurost puhtalt kätte.
Eesmärk on jaekaubandusäri raputada
Piirikaubandusest tuule tiibadesse saanud Alko1000 eesmärk on ka Eesti jaekaubanduses ilma teha. «Kui Tartus käima läheb, laieneme üle Eesti. Usun, et küll teisedki linnad varsti karjuvad, et tahavad meie kauplust,» on Visnapuu enesekindel.
Mis võiks olla aga Alko1000 konkurentsieelis? Kuidas saadakse hinnad madalaks? Palju on ju räägitud, et Eesti jaekettide vaheline konkurents on meeletu ja uutele tulijatele ruumi ei jagu. Visnapuu arvab teisiti. Tema sõnul on kauplusekette küll palju, aga hinnad on igal pool sama kõrged.
«Igas poes on sisuliselt samad hinnad. Lisaks on veel mingid kampaaniad, millest ma aru ei saa. Mis saab öösel kaubaga juhtuda, et täna maksab üks limonaadipurk euro, homme pool eurot ja ülehomme taas euro,» küsis ta retooriliselt. «Meie ütleme, et sellist asja pole vaja ja me saame selgelt odavamalt müüa.»
Kokkuhoid tulekski tema sõnul väiksemast juurdehindlusest ja püsikulude piiramisest. Lisaks on Lätis tegutsemine andnud neile väga laia kontaktide ringi, mida saab Eestis ära kasutada. «Meie kaubad hakkavad tulema Lätist, Leedust, Poolast, aga ka mujalt Euroopast. Need Eesti tootjad, kes ausamate hindadega kaasa tulevad, oleksid samuti meie poes esindatud,» märkis ta.
«Praegu on lihtsalt hull vaadata, kuidas Eesti inimesed kõigega lepivad. Üks pood paneb kõrge hinna ette ja teised lähevad järele. Raha, mis on raskelt teenitud, võetakse inimeselt väga kergelt ära. Aga see ei pea nii olema,» lõpetas Visnapuu.