Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Volkswagen teeb autoomanikele helde pakkumise (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Volkswagen sattus skandaali, kui selgus, et on loonud spetsiaalsele tarkvara, mis võltsis ametliku mõõtmise ajal sõidukite toksiliste heitmete näitajaid.
Volkswagen sattus skandaali, kui selgus, et on loonud spetsiaalsele tarkvara, mis võltsis ametliku mõõtmise ajal sõidukite toksiliste heitmete näitajaid. Foto: AFP/SCANPIX

Heitgaaside mõõtetulemustega manipuleerimise tõttu skandaali sattunud Volkswagen teeb autoomanikele helde pakkumise, makstes uue diiselsõiduki ostmisel peale kuni 10 000 eurot. Eestis see pakkumine ei kehti.

Autotootja pakub diiselautode omanikele uue Volkswageni ostmisel n-ö keskkonnaboonust (sarnane lammutamistoetusele) ehk langetab hinda, kirjutab Bild. Kusjuures pole oluline, kas vana diiselauto on Volkswageni toodang või mitte. Oluline on, et see läheb lammutamisele ja uue sõidukina soetatakse Euro 6 standarditele vastav sõiduk, mis võib olla nii diisel- kui ka bensiinimootoriga. See pakkumine kehtib aasta lõpuni ning Bildi andmetel rahastab seda autotootja, mitte Saksamaa maksumaksja.

Uue Golfi ostmisel langetatakse hinda 5000, Polo puhul 3000 ja Touaregi eest 10 000 euro võrra.

Škoda Fabia saab uue auto ostja 3000, Octavia ja Superbi 5000 eurot soodsamalt. Seati mudelite puhul jääb hinnaalandus 1750 ja 8000 vahele. Porsche omanikele lubatud boonus on 5000 eurot.

Süddeutsche Zeitungi teatel on soodusprogramm mõeldud sõidukitele, mille heitgaaside nõuded vastavad Euro-4 standardile või on veelgi madalamad. Saksamaal ei ole Volkswagen ainus, kes sellist hinnaalandust pakub. Nii näiteks saab uue Ford Mondeo Hybridi ostja 8000 eurot hinnaalandust, kui tema vana diiselauto on toodetud enne 2006. aastat ja selle heitgaaside nõuded jäävad alla Euro-3 standardi. Renault pakub 2000–7000 euro suurust soodustust diiselautodele, mille heitgaasi nõuded on alla Euro-4 standardi.

Möller Autost öeldi, et Eesti ostjatele selliseid soodustusi ei tehta ning see pakkumine kehtib vaid Saksamaal.

Volkswageni heitgaaside emissiooni skandaal puhkes 2015. aasta 18. septembril, mil USA keskkonnaagentuur teatas, et Volkswagen lõi spetsiaalselt tarkvara, mis võltsis ametliku mõõtmise ajal sõidukite toksiliste heitmete näitajaid.

Mõni päev hiljem tunnistas ettevõte, et petutarkvaraga oli varustatud 11 miljonit sõidukit.

Tagasi üles