Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Eurokasutajate tüübid 3: heitunud tarbijad

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Osa inimestest on teavitustööst hoolimata uue rahaga hädas.
Osa inimestest on teavitustööst hoolimata uue rahaga hädas. Illustratsioon: Lennart Rikk

37 eurokasutaja süvaintervjuu abil selgitas krediidihaldusfirma Lindorff välja viis eurokasutajate tüüpi. Allpool kirjeldus praegustest heitunud rahakasutajatest, kirjeldusele on lisatud ka soovitused paremaks toimetulekuks.

Heitunud tarbijad

Vaatamata teavituskampaaniatele ja eurokalkulaatorite jagamisele on hulk inimesi, kes ennast uues olukorras ebakindlalt tunnevad.  See grupp on heitunud inimesed. Pole sugugi nii, et sellesse gruppi kuuluksid ainult eakamad. Mitmed vastajad ütlesid, et nad on oma tarbimist piiranud, kuna ei saa hästi uue rahaga hakkama.

Soovitused

Eelkõige võiksid heitunutele tulla appi sugulased. Eakamatele võiksid selgitustööd teha näiteks lapsed või lapselapsed.

Segaduses inimesed ise ei peaks piinlikkust tundma, kui midagi on arusaamatuks jäänud. Raha suurust saab endale kaupade võrdlemise kaudu kõige paremini selgeks teha.

Lihtne viis kulutustel silm peal hoida, on kasutada erinevaid ümbrikuid: ühte söögiraha, teise rohtudele kuluv raha ning kolmandasse küttele kuluv summa. Uue rahaga harjumiseks on nutikas tasuda esialgu sularahas - nii kujuneb kergemini ülevaade, kui suur osa millelegi kulub.

Tagasi üles