Uue megalennujaama hinnanguline maksumus on 30 miljardit zlotti ehk 6,99 miljardit eurot, vahendab lennundusuudiste portaal Aerotime. Kuivõrd lennujaama ehitus võtaks aega kümme aastat, siis selle aja jooksul lõpetab tegevuse tänane Varssavi lennujaam, rääkis Poola valitsuse esindaja Mikolaj Wild, kes vastutab uue Poola kesklennujaama ehituse eest.
«Poola kesklennujaama ehitus ja avamine toimuks samaaegselt täna enim reisijaid läbi laskva Chopini lennujaama sulgemisega Varssavis,» rääkis Wild. Samas näiteks Varssavi Modlini lennujaam, mida täna kasutab Poola lendude puhul Iiri odavlennufirma Ryanair, jääks uue kesklennujaama ehitamise ajal edasi tegutsema.
Seda, kas Poola uus rahvusvaheline lennujaam hakkab lisaks reisijate teenindamisele ka sõjaväe lennukeid teenindama, on Wildi sõnul veel otsustamisel. Nagu ei ole veel paika pandud uue lennujaama asukoht. Ainus, mis täna on selle tulevase asukohta teada, on see, et ta rajatakse 40-50 kilomeetri raadiusse Poola pealinnast, kuskile Lodzi ja Varssavi vahele.
Pärast valmimist eeldatakse, et oma esimesel tegevusaastal võõrustab uus Poola lennujaam 50 miljonit reisijat aastas, kuid tõstab selle numbri juba teisel aastal 100 miljoni reisija peale. Ebaselge on veel ka täpne lennujaama valmimisaeg. Ainus number, mida Poola valitsus on praegu välja öelnud, on ehituse pikkus ehk kümme aastat. Ekspertide hinnangul on aga see liiga optimistlik prognoos.
Ka jäävad lennunduseksperdid üleüldiselt kriitiliseks uue megalennujaama ehituse suhtes. «See on täiesti absurdne idee!,» sõnas kunagine Gdanski lennujaama juht ja tänane Gdanski ülikooli professor Andrzej Raczynski. «Kust küll võetakse need 50 miljonit reisijat aastas ja ka eesmärgiks seatud 100 miljonit reisijat, kui aastaks 2030 hinnatakse kogu Poola lennureisijate arvu 60 miljonile inimesele?» küsis ta.