Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Megastarist sai vaid mõne kuuga tõeline staar Läänemerel (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tallinki laev Megastar.
Tallinki laev Megastar. Foto: Tallink/Andres Raudjalg

Jaanuari lõpus Tallinn-Helsingi liinile tulnud Megastar on tõusnud kõige suurema reisijate arvuga laevaks Läänemerel – poole aasta vältel on Megastariga reisinud ligi 1,1 miljonit inimest, mis on keskmiselt 6000 inimest päevas, edastas Tallink.

"Pool aastat tagasi lubasime, et Megastar avab kiirlaevade uue ajastu. Kui me vaatame reisijate huvi ja neilt saadud vastukaja, meeskonna panust laeva igapäevasel haldamisel, pardal pakutavate teenuste ja toodete valikut ning laeva tehnoloogiat ja saavutatud tehnilisi tulemusi, siis uus ajastu Tallinn-Helsingi liinil on alanud," ütles Tallink Grupi müügi- ja turundusdirektor Margus Hunt.

"Lisaks Megastari reisijate arvule on järsult tõusnud ka regulaarselt läbiviidavate kliendiküsitluste positiivne tagasiside ehk NPS – Net Promoter Score. Täielikult on end õigustanud ka uudne kahetasandiline autoteki laadimine, mis võimaldab reisijate sõidukeid ja kaubaautosid laadida ja lossida eraldi. See omakorda on lühendanud seisuaega ja viinud laevast tingitud hilinemised miinimumini," sõnas Hunt.

Megastar on teise Helsingi liinil sõitva kiirlaevaga Star võrreldes kolmandiku võrra võimsam ja mahutab kokku 2800 reisijat, kuid tema jalajälg keskkonnale on sama või isegi väiksem. Sõites ei erita laev heitgaasides enam vääveloksiide ega tahmaosakesi ning ka lämmastikoksiidide ning süsinikdioksiidi tase on vähenenud.

Megastar on ühtlasi ka Läänemere suurim niinimetatud liikuv kaubamaja, mille kauplused asuvad kahel laevatekil. Laeval on avatud aladega toitlustuskohti, erinevaid istumissalonge ja läbimõeldud lahendusi poodlemiseks.

Megastari maksumus ulatus 230 miljoni euroni, mis on viimastel aastatel üks suuremaid investeeringuid Eesti erasektoris. Megastari hakati ehitama 4. augustil 2015. aastal, kiilupanek leidis aset eelmise aasta 9. veebruaril, ristimistseremoonia juulis, esimesed proovisõidud mullu detsembris ning avareis Tallinnast-Helsingisse 29. jaanuaril. Laeva ristiema on Soome  endine president Tarja Halonen.

Megastar on 212 meetrit pikk ja mahutab 2800 reisijat ehk on sama lai ja mahukas kui Tallinki üks suurimaid kruiisilaevu Baltic Queen. Kütusena kasutab Megastar peamiselt veeldatud maagaasi ehk LNG-d, kuid on võimeline liikuma ka diiselkütusega. Laev sõidab kiirusel 27 sõlme. Olles ehitatud spetsiaalselt Tallinna-Helsingi laevaliini jaoks, järgib Megastar kõiki nõudeid heitgaaside seirealadele, mille hulka kuulub ka Läänemeri.

Tagasi üles