Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

EBS hakkab koolitama mängufirmade juhte

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Estonian Business School.
Estonian Business School. Foto: Raigo Pajula

Estonian Business School alustab sel sügisel mängujuhtimise õppemooduliga, mille eesmärk on rahuldada mängutööstuses tegutsevate ettevõtete ärivajadusi ning õpetada mängustamis-turunduse võtteid.

Mängustamis-turundus (gamification – ingl. k) kujutab endast mängupõhimõtete ja mängudisaini elementide rakendamist mittemängulises kontekstis.

EBSi korralise dotsendi ja mooduli juhi Ülle Pihlaku sõnul on mängutööstus on üks kiiremini arenevaid valdkondi maailmas, mille turu suurus on 100 miljardit dollarit ja mille kasvuks prognoositakse keskmiselt 8 protsenti aastas. «Seoses mängude tootmise järjepideva tehnilise lihtsustumisega paisatakse iga päevaga turule üle 500 uue mängu. Paraku on neid, kes mängude pealt raha teenivad, vähe.»

Näitena tõi ta välja, et  Facbooki kasutajate seas populaarne Candy Crush toob sisse 1 miljon dollarit päevas ja Pokemon Go koguni 4 miljonit dollarit päevas. Samas 50 protsenti arendajatest teenib alla 1000 euro kuus, 17 protsenti ei teeni midagi.

«Selle jaoks, et mäng hakkaks raha sisse tooma, peavad arendajad tundma nii mängija psühholoogiat kui ka matemaatikat. Tähtis roll on ka sellel, kuidas suudab juht oma meeskonda inspireerida, panna nad ideid genereerima ja neid analüüsima,» lisas Pihlak.

Mängujuhtimise õppemoodulit loetakse EBSi avatud ülikooli raames ja see koosneb neljast 3 EAP mahulisest õppeainest ning õppetöö toimub inglise keeles. Õppeained on Game Design, Managing Creative Teams, Going to Market in the Game Industry ja Monetizing Freemium Apps.

Tagasi üles