Maailma suurima kiirtoiduketi McDonald’s eelmise kvartali müük tegi viie aasta suurima tõusu, mis tähendab et ühedollariline jook ja uued burgerid on toonud kliendid uuesti tagasi.
Tänu uutele burgeritele ja odavale joogile on McDonald’s jälle popp
«See on võitlus turuosa pärast,» selgitas ettevõtte tegevjuht Steve Eastbrook eile investoritele kinnitades, et McDonald’s on osa kliente tagasi võitnud.
Kui Eastbrook 2015. aasta alguses tegevjuhtimise üle võttis, olid paljud McDonald’si kliendid suundumas konkurentide juurde. Alates 2012. aastast on ettevõte kaotanud USAs 500 miljonit külastust.
Viimases kvartalus on kliendid tulemas tagasi. Globaalne samade toitluskohtade müük kasvas teises kvartalis 6,6 protsenti, kusjuures Wall Streeti analüütikud prognoosisid 3,7-protsendilist kasvu. USAs, mis annab kolmandiku kontserni kogukäibest, kasvas samade söögikohtade müük 3,9 protsenti, võrrelduna analüütikute ennustatud 3,2 protsendiga.
«Me loome paremat McDonald’sit ja paljud kliendid on seda märganud,» ütles Eastbrook. Tema juhtimisel on ettevõte menüüsse võtnud kvaliteetsemad burgerid, digitaalsed tellimused ja agressiivse hinnastamisega, nagu ühedollariline jook ja kahedollariline kohv.
Eastbrook tunnistas, et teenindamine on läinud aeglasemaks, kuid tellimuste korrektsus ja selle kvaliteet on paranenud lisades, et iseteeninduskioskid, mobiilsed tellimised ja maksmisrakendused säästavad aega.
McDonald’si kogukäive siiski langes, sest enamus söögikohti on müüdud frantsiisivõtjatele, kellelt ei saa kogukäivet kontsern endale ei saa. Teise kvartali käive kahanes 3,5 protsenti 6,05 miljardi dollarini, kasum kasvas aga 28 protsenti 1,4 miljardi dollarini ehk 1,7 dollarini aktsia.
McDonald’s Corp
Turuväärtus 129,6 mld dollarit
Aktsia hinna muutus
- aasta algusest: +30,7%
- aastaga: +34,5%
- dividendid: 94 USA senti kvartalis
- dividenditootlus: 2,36%
Analüütikute soovitused
- Osta: 22 analüütikut
- Hoia: 11 analüütikut
- Müü: 0 analüütikut