Päevatoimetaja:
Sander Silm

Simson: transiidisektor peab Eestile rohkem kasu tooma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson (keskel)
Majandus- ja taristuminister Kadri Simson (keskel) Foto: Teet Malsroos/Õhtuleht

Täna toimuva riikliku transiidikomisjoni kohtumise valguses märkis majandus- ja taristuminister Kadri Simson, et valdkonna tegijad peavad Eestile transiidist rohkem kasu tooma.

«Transiidikomisjoni töö ja uute võimaluste otsimine peab olema pidev ja mitte pelgalt ühekordne sündmus. Transiidisektoris on näha edasiminekuid, kuid olukorda saab parandada ning pean vajalikuks, et valdkonna kandvad jõud leiaksid koos võimalusi maailma transiiditrendidest Eestile kasu lõigata,» sõnas majandus- ja taristuminister Kadri Simson.

Valitsuse hiljutised otsused investeerida lisaraha suurematesse taristuprojektidesse tingivad ka vajaduse süsteemsemalt läbi analüüsida, milliseid uusi võimalusi annavad paremad transpordiühendused transiidivaldkonna arenguks, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.

Täna arutatakse komisjonis võimalusi, kas ja millist rolli mängib Eesti Hiina ja Euroopa vahelisel kaubaveol – milliste maailma punktide vahel liikuvad kaubad võiksid läbida Eestit ning kuidas Eesti saab pakkuda kiiremat ja konkurentsivõimelisemat teekonda just Hiina ja Euroopa transiitkaubale.

«Hiina on globaalne majandusjõud ning üha enam eurooplasi tarbivad Hiinas toodetud kaupu ja vastupidi. See trend on olnud pidevas kasvus ning jõulist kasvu on oodata ka edaspidi,» on ministeerium seisukohal.

Samuti arutavad komisjoni liikmed veeteid pidi kulgeva transiidi konkurentsivõime tõstmise võimalusi läbi veeteede kasutustasude ühtlustamise.

Kuna varasematel aastatel on Eesti raudteetaristu rahastuse taganud suurel määral läbi Eesti kulgev Venemaa transiit, siis sanktsioonide kehtestamine ja Venemaa enda majanduspoliitilised otsused on tinginud vajaduse ümber vaadata raudtee kasutustasude metoodika.

Transiidikomisjon on majandus- ja taristuminister Kadri Simsoni poolt ellu kutsutud riiklik komisjon, kuhu kuuluvad MKM-i, rahandusministeeriumi, välisministeeriumi, maksu- ja tolliameti, tehnilise järelevalve ameti, veeteede ameti, Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni ja Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni esindajad.

Ettevõtetest on komisjonis Eesti Raudtee, Tallinna Sadam, Rail Baltic Estonia, EVR Cargo, Sillamäe Sadam, Alexela Oil, VOPAK E.O.S, E.R.S ja Kühne + Nagel.

Transiidikomisjoni tööks on õigusloome-, valdkondlike strateegiate-, välissuhtluse- ja finantseerimisalaste ettepanekute tegemine, et tagada meie transpordiettevõtjate konkurentsivõime ning soodustada majanduskasvu.

Komisjoni juhib majandus- ja taristuminister.

Tagasi üles