«Statistikat jälgides võib väita, et lennumahud on 2017. aastal võrreldes eelneva aastaga kasvanud, samuti on suurenenud otselendude osakaal,» tõi majandus- ja taristuminister välja.
Lendude arv juba tõusnud, tuleb ka suurem lennuk
Küll aga märkis ta, et näiteks Brüsseli lennuliini nõudlus on püsinud viimased kaks aastat väga stabiilsena sõltumata sellest, kas on lennatud otse või ümberistumisega, hetkel on nõudlus kasvanud vaid seoses ELi nõukogu eesistumisega.
Seetõttu on Nordica juba juunis lisanud Tallinna-Brüsseli liinile kaks lendu. «Juulis on kavandatud veel seitse täiendavat lendu,» rääkis Simson.
Ka ütles ta, et septembri algusest kuni oktoobri lõpuni opereerib Nordica Brüsseli liinil 160-kohalise lennukiga, mis on kaks korda suurem kui täna kasutusel olev CRJ900 mudel. «Lisaks Brüsseli liinile on Nordica plaaninud lisalende ka teistele liinidele,» lisas Simson.
Mis puudutab aga hinnapoliitika muutmist, siis ütles majandus- ja taristuminister üsna selgelt, et sinna ta sekkuda ei saa, et kuna Nordica tegutseb avatud lennundusturul ja konkureerib teiste sarnaste ettevõtetega, siis määrab ennekõike turumajandus nende piletihinna. Lisaks tuleb tal riigi äriühinguna ka riigile kasumit teenida.
Tegemist juba vanade plaanidega
Nordica äriarendusjuhi Sven Kukemelki sõnul ei ole Brüsseli lennuplaani muudatused otseselt seotud Brüsseli eestlaste kirjaga ministrile, vaid olid plaanitud juba mitu kuud tagasi. 160-kohalise lennuki ajutisest toomisest Brüsseli liinile rääkisid nad juba märtsikuus.
«Me tegime koostööd Euroopa Komisjoniga, et näha, palju siia delegaate on tulemas. me nägime, et just septembri algusest kuni oktoobri lõpuni on delegaatide arv nii kõrge, et me siiralt soovime sealt raha teenida,» selgitas ta.
Seda, et 160-kohaline lennuk võiks kauemaks liinile jääda, ei ole Nordica täna veel kaalunud. Küll aga märkis Nordica äriarendusjuht, et Brüsseli suund on lennuettevõttel üks viiest kasumlikumast liinist.
Ka sõnas Kukemelk, et minister pole kordagi nende tegevusse sekkunud. «Ma arvan, et Eestis on poliitikud aru saanud, et lennundusega ei ole mõtet mängida. Kui lennundusega mängida, siis lähebki firma pankroti,» lausus Nordica äriarendusjuht.