Kuigi Valio Eesti suutis mullu käivet veidi kasvatada, langes firma kasum toormehindade tõusu tõttu viiendiku võrra ja jäi 3,65 miljonile eurole.
Piimahinna tõus langetas Valio kasumit
«Kuna toorme hinnad tõusid kiiremas tempos kui hinnad poelettidel, kujunes kasumlikkus mõnevõrra mullusest väiksemaks. Samas peame ka 3,65 miljoni suurust kasumit piisavalt tubliks tulemuseks, et rahule jääda,» kommenteeris Valio Eesti juht Maido Solovjov.
Seevastu Valio käive suurenes aastaga ligi 9 protsenti ja küündis 93,3 miljoni euroni. Solovjovi sõnul on kasvu taga toodete hea käekäik Baltikumi turul ning Forte juustu suur menu eksporditurgudel.
«Lisaks tõime mullu turule Alma Kreeka jogurti, mis võeti nii meil kui mujal väga positiivselt vastu. Head hoogu näitas ka PROfeel sarjauuenduste müük ning teised uudistooted on samuti leidnud palju positiivset vastukaja,» rääkis Solovjov.
Ühtekokku varus Valio 2016. aastal Eesti farmidest üle 180 tuhande tonni toorpiima, mille eest tasuti keskmiselt 245,26 eurot tonni kohta.
Tänavu investeerib Valio oma tehastesse ühtekokku neli miljonit eurot, millest suurima osa moodustas Võru Juustutööstusesse hangitud Viola sulajuustu katel ning pakkeliin.
Valio Eesti on üks suurimaid kohalikke piimatööstusettevõtteid. Peamiselt Kesk- ja Lõuna-Eesti farmide toorpiimast valmistatud Valio Eesti tooteid leiab ka Lätist, Leedust, Itaaliast, Rootsist ja Ameerika Ühendriikidest.