«Peamised seisukohad selleks olid, et Euroopa Komisjon on eksinud otsuse aluseks olnud faktiliste asjaolude hindamisel, mistõttu ohtu Euroopa Põllumajanduse Tagatisfondile (EAGF) ega Euroopa Maaelu Arengu Põllumajandusfondile (EAFRD) ei tekitatud, ning et Euroopa Komisjon rikkus otsust vastu võttes ka proportsionaalsuse, õiguskindluse ja hea halduse põhimõtteid, samuti põhjendamiskohustust,» selgitas Rannik.
Komisjoni otsusega määrati finantskorrektsioon väikseima kindlapiirilise summana kaks protsenti kõigist seotud toetustest. «Kuna korrektsioon on kindlapiiriline, puudutab nõuete määratlemist ja kontrollisüsteemi ning ei ole seotud konkreetsete taotlejatega, siis ei nõuta üheltki põllumajandustoetuste taotlejalt toetust tagasi,» kinnitas maaeluministeeriumi esindaja.
Ta lisas, et finantskorrektsiooniga määratud summa ulatuses ei kata vastavad Euroopa Liidu fondid (EAGF, EAFRD) tehtud kulutusi ja Euroopa Komisjon on selle summa Eestile tehtud vahemaksetest maha arvanud.
«Kuna kohtuotsus on veel väga värske, on edasisi samme kommenteerida vara,» märkis Rannik Euroopa Liidu kohtu 12. juuli otsuse osas, mis jättis Eesti riigi hagi ligi 700 000 euro ulatuses rahuldatama.
Välisministeeriumi kinnitusel Eestil rohkem selliseid põllumajandustoetusi käsitlevaid vaidlusi Euroopa Liidu kohtus pooleli ei ole.
Kui aga vaadata perioodi 2010-2016 lõikes, kui palju on Euroopa Komisjon otsustanud jätta välja makstud toetusi kinnitamata, siis kui ELi uusim liikmesriik Horvaatia välja jätta, on Eesti käitumine väga eeskujulik olnud.
Kui Kreekal küündib finantskorrektsiooni osakaal makstud toetustest ligi üheksa protsendini, Prantsusmaal ja Portugalil pea nelja protsendini, siis Eestil on see vaid 0,11 protsenti.
Vaata lähemalt ka juuresolevalt graafikult!