Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Tallinki sügisene muudatus vähendab rekade hulka kesklinnas 4 kilomeetri võrra (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Kesklinna liiklust ei takista ainult teetööd, vaid ka kaubaautod, mille maht peaks sügisest veerandi võrra vähenema.
Kesklinna liiklust ei takista ainult teetööd, vaid ka kaubaautod, mille maht peaks sügisest veerandi võrra vähenema. Foto: Mihkel Maripuu

Seni suuremalt jaolt reisijateveoga silma paistnud Tallink käivitab sel sügisel Muuga sadamast esmakordselt regulaarse kaubaveoliini Helsingi Vuosaari sadamasse. Sellega peaks vähenema veokite hulk kesklinnas neljandiku ehk nelja kilomeetri võrra.

Tallinki kaubalaev Sea Wind, mis täna kasutab Tallinna Vanasadamat, alustab oktoobris liiklemist Muugalt Transiidikeskus ASi terminalist, andis Tallink teada pressiteate vahendusel. Muudatus tähendab, et Tallinki Soome-suunalisest kaubaveo mahust neljandik liigub Tallinna kesklinnast välja.     

«Tallinki kaubaveomahud näitavad pidevat kasvu ning täiendava kasvu saavutamiseks peame pakkuma uusi võimalusi. Teenuse laiendamine Muugale suurendab meie pakkumiste valikut ning annab meile konkurentsieelise,» rääkis Tallink Grupi juhatuse esimees Janek Stalmeister. Tema sõnul võimaldab Muuga sadama kasutamine Tallinki kaubaveo kliente säästa liiklusummikutest ning saavutada ajavõit.

«Muudatusest võidavad ka meie sõiduautoga reisijad, kuna kesklinna sadamas väheneb veokite arv ning liiklus sadamaalal ja selle ümbruses muutub sujuvamaks,» rääkis Stalmeister. Ta ütles, et Muuga liin viib igapäevaselt Tallinna kesklinnast ära neli kilomeetrit veoautosid, Tallinn muutub rohelisemaks ning linnaliiklus paraneb.

«Muugale on rajatud korralik infrastruktuur, mis tähendab, et uue ro-ro-liini käivitamiseks peale kuueaastast pausi, tuleb osapooltega lõpuni viia vaid mõned töökorralduslikud ja tehnilised muudatused. Pikemalt tulevikku vaadates loob aga Muuga-Vuosaari ro-ro liin meile lisavõimalusi põhja-lõuna suunaliste kaubamahtude suurendamisel ning valmistab ette ka Rail Balticu pikendamist Skandinaaviasse,» rääkis Tallinna Sadama juhatuse esimees Valdo Kalm.

«Poolte ühine otsus käivitada uus ro-ro liin Muuga ja Vuosaari sadamate vahel on hea näide riigi ja erasektori vastastikku kasulikust koostööst,» lisas ASi Transiidikeskus juhatuse esimees Vladimir Popov. Tema sõnul avaldab Tallinki otsus positiivset mõju edaspidise kaubamahu kasvule keskkonda ja Tallinna infrastruktuuri kahjustamata.

«Meie terminali infrastruktuur võimaldab teenindada mitut ro-ro laevaliini ööpäevas, seega võib antud projekt saada tõhusa arengu. Lisaks saab antud teenuse avamist vaadelda kui esimest praktilist sammu pikalt arutatud põhja–lõuna projektile, mille realiseerimise peaosalisteks on riik ja erasektor,» lausus Popov.

152 meetri pikkune Sea Wind mahutab kilomeetri ulatuses veokeid. Laev teeb päevas kaks regulaarreisi. Võrreldes Tallinna kesklinnas asuva sadamaga jõuab Muugale peamistelt maanteedelt, sealhulgas Via Balticalt Tallinna ringtee kaudu oluliselt kiiremini.

Eesti suurim ja sügavam kaubasadam, Muuga sadam asub vahetult Tallinna lähedal, kesklinnast 16 kilomeetri kaugusel. Muugal asub 29 kaid, neist kolm on ehitatud ro-ro tüüpi laevadele. Viimane ro-ro-tüüpi laevaliin Muugalt lõpetas tegevuse 2011. aastal.

Tallink Grupp on suurim reisijate- ja kaubaveoteenuse pakkujaid Läänemere põhjapoolsemal alal. Ettevõttele kuulub 16 laeva ning firma sõidab Tallinki ja Silja Line`i kaubamärkide all kuuel erineval laevaliinil.

Ettevõte annab tööd ligi 7000 inimesele ning teenindab aastas 9,5 miljonit reisijat. Tallinki kaubavedude maht kasvas möödunud aastal võrreldes eelnevaga 6,5 protsenti 328 000 ühikuni.

Tagasi üles