Tallinna Sadam allkirjastas Vene Rail Garantiga kahe miljardi kroonise konteinerterminali arenduse lepingu

Kaja Koovit
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand. Foto: SCANPIX

Tallinna Sadam, Eesti Raudtee ja Venemaa üks suurimaid transpordifirmasid Rail Garant sõlmisid täna koostöölepingu üle kahe miljardi krooni (130 miljonit eurot) maksva konteinerterminali käivitamiseks Muuga sadamas.

Tallinna Sadam lõpetas Euroopa Liidu abiraha toel ligi miljard krooni maksnud konteinerterminali infrastruktuuri ehituse möödunud aasta suvel. Kuu aega tagasi toimunud konteinerterminali operaatori konkursi võitnud Rail Garant plaanib investeerida terminali arendusse täiendavalt miljard krooni ning käivitada terminal juba 2013. aasta esimeses kvartalis.    

Ehitustööd peaksid algama järgmise aasta esimeses kvartalis.

Rail Garant juhatuse esimehe Nikolai Falini hinnangul on Tallinna Sadama vaieldamatud eelised mugav asukoht, arenenud infrastruktuur, aastaringne navigatsioon, tollimaksude puudumine ja lihtsustatud transiidi vormistamise protseduur. «Samal ajal tuleb arvestada, et Loode-Venemaa sadamad on ülekoormatud ning neil napib läbilaskevõimet isegi praeguste kaubamahtude juures,» sõnas Falin.

«Samuti on meie hinnangul Eesti Raudtee pakutavad võimalused suuremad ja paremad, kui Läti või Leedu raudtee võimalused,» märkis Falin.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles