Päevatoimetaja:
Sander Silm

Leito: printmeedia reklaamiturg elavneb ebaühtlaselt

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Toomas Leito
Toomas Leito Foto: Peetr Langovits

Meediaanalüütik Toomas Leito peab lehtede märtsi müügimahtu kasinaks, kuid kuna kättejõudnud teine kvartal on reklaamimüügi kõrghooaeg, võib juba aprillis oodata suuri reklaamikäibeid. Esmalt vaatleb Leito valimiste mõju reklaamiturule esimese kvartali müügitulemuste taustal.

Toomas Leito: «Selle aasta riigikogu valimiste reklaamist said ajalehed väikese osa, kuna  erakonnad panustasid põhiliselt televisioonile, otsepostitusele ja veebireklaamile. Valimiskampaaniat ilmestas ka erakondade rahaline madalseis. Näiteks Keskerakond ei teinud trükimeedias peaaegu üldse reklaami.

Lehtedest olid paremas positsioonis maakonnalehed, kus ilmus suhteliselt enam valimisreklaami. Vabariiklikest lehtedest sai teistest enam valimisreklaami Postimees. Näiteks Äripäev jäi päris «kuivale». Valimiseelsel nädalal said viis suuremat lehte vaid 15 külge erakondade reklaame. Esimese kvartali ajalehtede reklaamitulemust mõjutasid valimised vaid mõne protsendi ulatuses.

Märts oli lehtedele kasin reklaamikuu, märksa kehvem kui veebruar. Reklaamimaht jäi mullusega võrreldes enam-vähem samale tasemele. Käive kasvas 9 protsenti, seda tänu veebireklaami heale seisule ja allahindluse vähenemisele.

Kindel turuliider on Postimees, mille reklaamikäive ületas märtsis poole miljoni euro. Eelmise aasta märtsiga võrreldes jäid aasta kolmandas kuus plussi ka Eesti Päevaleht ja Eesti Ekspress.

Kui vaadata reklaami liikumist valdkonniti, siis jätkus märtsis töökuulutuste kasv, kuid hämmastavalt tasalülitatud oli autoreklaam.

Tervikuna elavnes esimeses kvartalis ajalehtede reklaamiturg varasemate prognooside kohaselt: reklaamimaht suurenes 3 protsenti ja käive 8 protsenti. Viis juhtivat lehte müüsid reklaami üle 50 miljoni krooni (üle 3 miljoni euro).»

Teise kvartali dünaamika kohta märgib Leito, et eeldatavalt jätkab reklaamiturg elavnemist tempos 8-10 protsenti kuus.

«Kuid see ei ole ühtlane, teatud kuudes tulevad tagasilöögid,» märgib Leito, et arvestada tuleb sesoonsete kõikumistega, kuigi teine kvartal on reklaamimüügiks aasta parim aeg.

«Esimesed märgid näitavad, et aprillis ongi oodata suuri reklaamikäibeid. Selgelt on aktiviseerunud ehitus- ja autofirmad. Tugevatelt firmadelt on oodata suuremahulisi kampaaniad,» lausub meediaanalüütik.

Leito sõnul ei saa jätta mainimata, et olulisi kõikumisi on ka väljaannete vahel. Teistest edukamad on seni olnud Postimees ja Õhtuleht.

Oma igakuises reklaamituru uuringus võtab Leito arvesse viies üleriigilises lehes ehk Postimehes, Eesti Päevalehes, Õhtulehes, Äripäevas ja Eesti Ekspressis ilmunud reklaami mahu, korrutades selle võimalikke bartertehinguid arvestamata keskmise reklaamimüügi hinnaga. Postimehe andmed on ilma venekeelse leheta.

Tagasi üles