Traditsiooniliste pagaritoodete nõudlus kahaneb

Heelia Sillamaa
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: panthermedia.net / Martina Kovacova

Pagaritoodete müügikäive on Eestis võrreldes eelneva perioodiga langenud 1,2 protsenti, näitab AC Nielseni värske turu-uuring (juuni 2016–mai 2017).

Kui suurim langeja oli traditsiooniliste pagaritoodete sektor, siis kõrge lisandväärtustega pagaritoodete müük on kasvukursil.

Enim kahanes rukkileibade müügikäive (-12 protsenti) ja langust näitas ka peenleiva (-10 protsenti) ning traditsioonilise valge saia müük (-6 protsenti). Samal ajal oli aastakäik edukas kõrge lisandväärtusega pagaritoodetele, kus kasvas nii lisandväärtusega nisutoodete (+13 protsenti), valge saia (+8 protsenti), kui ka tumedate leibade müük (+4 protsenti).

«Tarbimistrendide uusi voole saab põhjendada mitmeti. Teatud turuosade mahu vähenemise taga on kindlasti elanikkonna pidev vähenemine, samal ajal on ka tarbimisharjumused väga dünaamilised - väikeste leibkondade ja üksi elavate inimeste hulk suureneb, tugev suunanäitaja on tervislik toitumine ja lisandväärtusega tooted. See on megatrend nii meie äris kui ka teistes toidutööstustes ning kajastub selgelt ka ostuvalikutes,» lausus Fazer Eesti müügidirektor Rain Palmiste.

Eestimaalased on kogu Baltikumis tervisetoodete lembuses juhtpositsioonil, kuivõrd lisandväärtustega pagaritooted moodustavad kogu pagarituru müügikäibest 54 protsenti.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles