Päevatoimetaja:
Erkki Erilaid

Väikepruulikojad nuputavad, kuidas õlle hinda langetada (1)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Põhjala Pruulikoja praegune masinapark hakkab väikseks jääma ja seetõttu kavatsevad nad peagi uued pruuli- ja pakkimisseadmed kasutusele võtta, mis tõstab tootmisvõimsust lausa neli korda.
Põhjala Pruulikoja praegune masinapark hakkab väikseks jääma ja seetõttu kavatsevad nad peagi uued pruuli- ja pakkimisseadmed kasutusele võtta, mis tõstab tootmisvõimsust lausa neli korda. Foto: Mihkel Maripuu / Postimees

Eesti väikepruulikojad on paari aastaga kasvanud peadpööritava kiirusega, kuid juurdlevad endiselt küsimuse kallal, kuidas kalli käsitööõlle hinda langetada ja enamate inimesteni jõuda.

Möödunud aastal toodeti Eestis 140 miljonit liitrit õlut, väikepruulide osakaal oli sellest vaid umbes protsent. Seda õlut mekivad peamiselt hipsterid ja õllegurmaanid, kes on nõus maksma väikse pudeli eest kolm-neli eurot. Enamik õllejoojaid eelistab endiselt odavat laagriõlut.

«Selleks, et õllerevolutsioon turuosas peegelduma hakkaks, peavad väikesed tegijad saama natuke suuremaks, mis võimaldaks tootmiskulu ühiku kohta alla viia ning seeläbi hinda langetada,» rääkis Eesti suurima väikepruulikoja Põhjala tegevjuht Enn Parel. Ta lisas, et nad peavad nišist välja murdma ja tulema inimestele lähemale.

Tagasi üles