Muutus eurooplaste autode finantseerimises ähvardab seada liisingufirmade investorid sama riski ette, mis on USAs juba kümneid aastaid tõusnud.
Euroopat ähvardab autoliisingu buum (2)
Liisingufirmade investorid on järjest haavatavamad kasutatud autohindade langusega, sest üha enam autojuhte Euroopas liisib masinaid ja vahetab neid hiljem, lepingu lõppedes, uute vastu välja, vahendab Bloomberg.
USAs on juba domineerivaks laenumudeliks saanud liisingulepped, mis sisaldavad madalaid igakuiseid makseid mõneks aastaks, millele järgneb suur ühekordne summa või auto tagastamine. Sama trend on tõusmas ka Euroopas.
Nihe Euroopa turul peegeldab laialdasemaid muutuseid tarbijate ostuharjumustes. Mootorsõidukite omanikele sobib liisida, sest see võimaldab neil sõita kallimate autodega ja uuendada oma masinat palju regulaarsemalt. Tootjatele omakorda sobib selline käitumine, sest see edendab brändi kliendi lojaalsust ja ergutab käivet.
«Kui peaks tulema sügavam langus autode väärtuses, siis on laenajatel suurem motivatsioon autod tagastada, mille tõttu kannavad kogu kahju liisingufirmade investorid,» ütleb krediidianalüütik Aaron Baker. «Selle mõju kasutatud autode hindadele võib olla katastroofiline.»
Tekkimas on olukord, kus inimesed eelistavad uusi autosid liisida ja järelturule minevate kasutatud autode nõudlus väheneb. «Liisingu tüüpi lepingute tõus toob Euroopale kaasa jääkväärtuste languse,» ütleb finantsgrupi Moody’s asepresident Anthony Parry.
Selline tarbimine tõstab autotööstuse liisingufirmade investorite riski ja langetab kasutatud autode hindu. Tulemuseks tõuseb laenamine majapidamistes, mis seab intressimäära tõusuga ohtu autotootjad ja tarbijad.