Säästumarket tahab uute brändide abil turgu võita

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tänavu jaanuaris avati uus Säästumarket Pärnus. Fotol paberiga käes Irina Raudsepp
Tänavu jaanuaris avati uus Säästumarket Pärnus. Fotol paberiga käes Irina Raudsepp Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees

Säästumarketid alustasid pilootprojektiga, mis lisab kaupluste sortimenti 500 uut bränditoodet, mis on peamiselt esmatarbetooted. Säästumarketite juht Irina Raudsepp ei varja, et muutuse taga on soov võita turuosa ülitiheda konkurentsiga kaubandusturul.

Raudsepa sõnul on sortimendi laiendamise eesmärk pakkuda sobivat tootevalikut suuremale hulgale klientuurile. Samas hoiab Säästumarket uute kaupade hinnakujundamisel oma senist hinnaliidri kuvandit.

Pilootprojekt algas märtsis Marja Säästumarketis Tallinnas, kus külastatavus suurenes pärast tootevaliku täienemist 21 protsendi võrra.

Tänaseks on pilootprojekt käivitunud viies Säästumarketi kaupluses: Marja ja Tööstuse Säästumarketis Tallinnas, lisaks Jõhvi, Sillamäe ja Narva Säästumarketid. Pilootprojekti ajal on testkauplustes müügimaht suurenenud keskmiselt 10 protsendi võrra.

Kui müügimahu kasvu trend jätkub, laiendavad Säästumarketid uut sortimendipoliitikat teistessegi oma marketitese, mida Eestis on kokku 59.

Irina Raudsepp, kuidas tulite selle pilootprojekti mõtte peale?

Mõnedele klientidele oli seni Säästumarketis ostlemise puhul mureks see, et kaupluses ei leidunud piisavat valikut tuntud ja tuttavaid brände. Seega on ettevõtmise eesmärk pakkuda oma klientidele lisaks parimale hinnaklassile ka suuremat valikuvõimalust.

Kuidas olete saanud infot oma klientide soovidest kaubavaliku laiendamise suhtes?

Säästumarketi kaupluste teenindajad saavad igapäevaselt tagasiside klientidelt, milliseid tooteid nad müügil näha sooviks.

Lisaks saame aeg-ajalt sellesisulisi kirju ning telefonikõnesid. Osaliselt pärineb info ka Säästumarketi kampaaniatest, kus on in and out (ühekordselt, kampaania raames – T.L.) toodetena müügil olnud A-brändid (laialt tuntud brändid – T.L.). Taolised edukad kampaaniad on andnud põhjust kaaluda nende toodete igapäevast müüki.

Millised on uued tooted?

Nimetatud Säästumarketite sortimenti on laiendatud kauasäiliva tootegrupi (õlid, kohvi, tee, kastmed, makaronid, tangud, jahud, hommikusöögid, küpsised, karastusjoogid, alkohol jms.) ja kodukeemia tootegrupi arvelt.

Tuntumatest brändidest lisanduvad sortimenti Kalev, Helen, Axxa, Banzani, Nestle, Salvest, Meie Mari, Largo, Aura, Põltsamaa, Tetley, Maggi, Hipp, Milupa, Pampers, Pedigree, Chappi, Zewa, Palmolive, Colgate, Sensodine, Mayeri, MiniRisk, Tide, Ariel, Calgonite, Risso ning lisaks veel 4 uut ajakirja.

Mõned nimetatud brändidest olid Säästumarketis esindatud juba varem, aga nüüdsest nende tooteperekond laieneb veelgi. Suur hulk brändidest on aga Säästumarketi sortimendis esmakordselt esindatud.

Mille järgi uued kaubad valisite? Kas arvestasite näiteks oma seniste koostööpartneritest tarnijate pakutava kauba sortimendiga?

Tooted on valitud Rimi sortimendi TOP toodete info põhjal. Aluseks oleme võtnud ka Nielseni sellekohase uuringu. Koostööpartneri staatus ei ole siin pigem peamiseks teguriks.

Võib ette kujutada, et Säästumarketi kliendid jaotuvad isekeskis eri profiiliga gruppidesse. Kuidas uute brändide lisandumine võiks kliendiprofiilide kaupa mõjutada kliente ja poepidamist?

Säästumarketi mitmekesise klientuuri jaotame järgmiselt: neljandik eakad tarbijad, neljandik hinnatundlikud pereinimesed, neljandik aega ja kiiret ostuvõimalust väärtustavad tarbijad ja neljandik kujunemata taustaga klientuur

Täna on jaekaubanduses väga suur konkurents ja iga klient on tähtis. Rimi Eesti eesmärk on sel aastal turuosa suurendada, seda nii Rimi kui ka Säästumarketi kauplusi silmas pidades. Eelkõige aga arvame, et uus muudatus peaks positiivselt mõjutama seda osa tarbijatest, kes väärtustavad aega ja kiiret ostuvõimalust.

Ehk siis tegemist on kliendiga, kes soovib teha oma igapäevaseid oste soodsalt ning kiirelt ja sealjuures soovib ostukorvi panna ka tuntud brände.

Oluline on märkida, et ka teine osa Säästumarketi klientidest ei kaota uuendusest midagi. Nad saavad täna ikkagi kõik oma harjumuspärased tooted kätte, lisaks tekib suurem valikuvõimalus.

Kas kõnealuse pilootprojekti eesmärk on mõneti Säästumarketi repositsioneerimine kaubandusturul?

Kindlasti ei ole Säästumarketit plaanis repositsioneerida. Meie suur hulk püsikliente on meile väga tähtsad aga kindlasti ootame, et nimetatud uuendused toovad kliente juurde.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et Säästumarket peab ajaga kaasas käima ja arenema koos turuga ning meile tundub, et selline muudatus on positiivne. Seda näitab pilootprojektis osalevate kaupluste klientide tagasiside. Arvame, et tulevikus on Säästumarketi eeliseks kiire ostukoht A-brändidega.

Säästumarketil on soodsa hinnaga ostukoha kuvand. Samas on tuntud brändid ju ka kallima hinnaga. Justkui vastuolu senise kuvandi ja uuenduse vahel.

Säästumarket on hinnaliider ja selleks ka jääb. Säästumarketi eesmärk on jätkuvalt pakkuda Eesti odavaimat ostukorvi ning seda oleme silmas pidanud ka lisanduva sortimendi hindasid kujundades.

Mida võivad muutused lisada marketi kuvandile tarbijate seas?
Me ei muuda Säästumarketi kuvandit, vaid loome lisaväärtust. Peame täna väga oluliseks klientide tagasisidet ja iga tähelepanek ning ettepanek on väärtuslik edasiste protsesside väljatöötamiseks.

Rimi Eesti Food AS kauplused kuuluvad Rootsi kapitalil põhineva Rimi Baltic AB kaupluste hulka, mille ainuomanikuks on ICA Groupile kuuluv ICA Baltic AB. Kokku on Rimi Baltic AB-l kolmes Balti riigis 235 kauplust, sealhulgas 39 hüpermarketit (neist 10 Eestis), 63 supermarketit (neist 12 Eestis), 133 odavmüügikauplust (neist 59 Säästumarketit Eestis).

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles