Päevatoimetaja:
Aimur-Jaan Keskel

Timo Soini lähedane nõuandja on reklaamiproff

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Tõnu Lilleorg
Copy
Timo Soini, foto tehtud 2008. a oktoobris
Timo Soini, foto tehtud 2008. a oktoobris Foto: SCANPIX

Enne järgmise nädala parlamendivalimisi on põlissoomlaste partei oma juhi Timo Soiniga eesotsas seganud Soome poliitikamaastikul kaardid enneolematul viisil, kus ühelegi parteile edu ennustada on pea võimatu.

Nagu kirjutab marmai.fi, on põlissoomlaste rikkalik esindatus meedias olnud nii partei enda kui selle juhi eesmärk, kuna Soini imago ja partei ideoloogia ongi ülesehitatud silmas pidades rahva ja meedia huvisid.

Lähim Soini kaastööline imago- ja meediaküsimustes on Jukka Jusula (vaata tema pilti marmai.fi leheküljelt siit). Mehel on turundustaust, ta on töötanud varem Helsingi reklaamiagentuuris Kaisaniemen Dynamo.

Soini märgib, et meedias esilolek on sündinud tänu heale õnnele ja ilma suure rahata. Ta ei soostu meediaedu kellegi isiklikuks teeneks pidama. Jusula kohta ütleb Soini: «Ta on mu oluline abimees. Muud ei ütle,» ja lisab naljaga pooleks: «Ärisaladusi ei saa paljastada.»

Kampaania ajal on Jusula tööks olla Soinile «sparringupartneriks», kui Soini valmistub ette väitlusteks, Jusula jälgib alati tähelepanelikult Soini esinemisi.

Kui Soini mõtlevat teinekord, kuidas oma juttu kaunilt sõnastada, soovitab Jusula: ütle asi otse ära.

Jusula otsustab ka partei visuaalse väljanägemise üle valmiskampaanias, ka partei valimisslogan «Hääleta hea Soome poolt» (Äänestä hyvä Suomi) on Jusula tehtud.

Jusula ütleb, et kui kampaania on täies hoos, on ainult üks nupp, mida vajutada. See on punast värvi ja see paneb masinavärgi tööle. Kui töö on vaja seisma panna, tuleb stepsel seinast välja tõmmata.

Jusula ja Soini tunnevad alates 2002. aastast, Soome parlamendivalimised on 17. aprillil.

Tagasi üles