Eesti inimesed on hakanud kaubanduses korraldatavaid müügikampaaniaid loomulikuna võtma ning paljud plaanivadki oma ostud just selleks ajaks, mil poed värvilisi silte täis riputatakse.
Tarbijad on osturallid omaks võtnud
«Üritan oma kosmeetikavarude täiendamise alati sooduskampaania ajale nihutada, sest siis on valik ikka päris lai ja hinnad ei hammusta nõnda palju kui tavaliselt,» ütles Annika Kard, kes enda sõnul väisab alati nii Tallinna kaubamaja «Osturallit» kui Stockmanni «Hulle päevi».
Ka müüjad teavad rääkida, et nende käest päritakse sageli, millal järgmine soodusmüük tuleb.
Emori uuringu järgi arvavad inimesed kampaaniatest aasta-aastalt paremini. Mullu oli 73 protsenti küsitletuist seda meelt, et kampaaniad aitavad raha säästa, 52 protsenti kavatses sealt osta kaupu pikemaks ajaks ette.
Need protsendid on võrreldes 2008. ja 2009. aastaga kasvanud. Tähelepanuväärne on seegi, et nende hulk, kes väldivad poode kampaania ajal, on vähenenud, ja vaid 11 protsenti vastas, et ostab siis kaupu, mida tegelikult ei vaja.
Tallinna ja Tartu kaubamajas kestab praegu «Osturalli», kust peale rõivaste ja kosmeetika, mis sellal alati kuum kaup olnud, saab osta ka kodumaiseid toiduaineid, lilli ja raamatuid. Võrreldes tavapäevadega kasvab «Osturalli» viie päeva jooksul kaubamaja külastajate arv kuni kaks korda.
Eile oli Tallinna kaubamajas sagimist palju kõigis osakondades – enim ehk jalatsilettide juures ja ilumaailmas. Soodusreise ja lennupileteid müüva Wrisi järjekorramasin näitas hommikul pärast avamist, et ootel on paarsada inimest.
«Loodame eelmise kevade tulemusi ületada, sest mitu aastat paisu taga seisnud tarbimisvajadus ei läbe enam oodata,» rääkis Tallinna kaubamaja müügi- ja turundusdirektor Enn Parel.
Ta lisas, et selle aasta osturallile oodatakse ligi 350 000 külastajat, mis on selge märk sellest, et tarbimine hakkab tavapärastesse rööbastesse tagasi pöörduma.
Stockmanni «Hullud päevad» ootavad ostjaid juba järgmisel nädalal. Kampaaniaid korraldavad ka kõik teised kaubaketid.